| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | OEO 206 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANAN SOLA ÖZGÜÇ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Özel gereksinimli bireylerin eğitimden en iyi şekilde yararlanmaları ve günlük yaşamlarında gereksinimlerini karşılayabilmeleri için geliştirilen teknolojiler konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve bu teknolojileri kullanma becerisi kazandırmak.  | 
                                
| Dersin İçeriği | 
	Teknoloji, düşük düzey teknoloji, ileri düzey teknoloji, öğretim teknolojisi ve yardımcı teknoloji kavramları, yetersizlik grubuna göre çeşitlenen teknolojiler,  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Özel eğitim teknolojilerine ilişkin kavramları betimler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Yetersizlik türlerine göre kullanılan teknolojik araçlar konusunda bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | İleri düzey teknolojik araçların özel eğitim ortamlarında kullanımına ilişkin bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 4 | İleri düzey teknolojilerin öğretim etkinliklerinde nasıl kullanıldığına ilişkin plan yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Öğretim etkinliklerinde teknoloji entegrasyonu konusunda bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Teknoloji destekli öğretim uygulaması yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Teknoloji, eğitim teknolojisi, öğretim teknolojisi kavramları | |
| 2 | Özel eğitimde yardımcı teknoloji (YT) kavramı ve bu kavramın gelişimi | |
| 3 | Ülkemizdeki YT konusundaki çalışmalar | |
| 4 | YT’lerin seçimi ve değerlendirilmesi süreci | |
| 5 | Fiziksel yetersizliği olan bireylerin kullandığı YT’ler | |
| 6 | Konuşma-iletişim problemi olan bireylerin kullandığı YT’ler. (Alternatif ve Destekleyici İletişim Sistemleri(VOCA, PECS, I-phone Uygulamaları) | |
| 7 | Görme yetersizliği olan bireyler için yardımcı teknolojiler | |
| 8 | Teknoloji entegrasyonu | |
| 9 | Akademi becerilerin öğretiminde teknoloji | |
| 10 | Akademik olmayan becerilerin öğretiminde teknoloji | |
| 11 | Teknolojinin BEP'e uygulanması | |
| 12 | Özel eğitim alanında geliştirilen son teknolojilere bakış | |
| 13 | Özel eğitim alanında geliştirilen son teknolojilere bakış | |
| 14 | Teknoloji destekli ders planı geliştirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Bryant, D.P. and Bryant, B.R.(2012). Assistive Technology for people with disabilities.The Unites States:Pearson Education Inc. 
	 
	 Eliçin, Ö. (2016). Öel eğitimde teknoloji destekli öğetim. Ankara: Vize Yayıncılık 
	  | 
                                
| Ders Kaynakları | Özel Eğitim  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
| 4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
| 5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
| 6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
| 7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
| 9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
| 10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
| 11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
| 12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
| 15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Özel eğitim teknolojilerine ilişkin kavramları betimler | 5 | ||||||||||||||
| 2 | Yetersizlik türlerine göre kullanılan teknolojik araçlar konusunda bilgi verir. | 5 | 5 | |||||||||||||
| 3 | İleri düzey teknolojik araçların özel eğitim ortamlarında kullanımına ilişkin bilgi verir. | 5 | 5 | |||||||||||||
| 4 | İleri düzey teknolojilerin öğretim etkinliklerinde nasıl kullanıldığına ilişkin plan yapar | 5 | 5 | |||||||||||||
| 5 | Öğretim etkinliklerinde teknoloji entegrasyonu konusunda bilgi verir. | 5 | 5 | |||||||||||||
| 6 | Teknoloji destekli öğretim uygulaması yapar. | 5 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 60 | 
| 1. Ara Sınav | 20 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 40 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 | 
| Ödev | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 80 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||