| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilişim Teknolojileri | ENF 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN, |
| Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN, |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini hem alanında hem de günlük hayatında etkin olarak kullanabilmelerdir |
| Dersin İçeriği | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 2 | Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Basit problemler için akış diyagramı oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
| 4 | İşletim sisteminin temel özelliklerini ifade eder ve sistemi kişiselleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu ve veri tabanı programlarını amacına uygun kullanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
| 6 | İnternet ortamında ulaştığı kaynakların kullanımında etik unsurlara dikkat eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Bilişim teknolojilerini alanında etkili kullanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Bilişim teknolojilerinin bireyler üzerine etkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme | |
| 2 | Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; Algoritma ve akış şemaları | |
| 3 | Bilgisayar sistemleri; Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar | |
| 4 | Güncel işletim sistemleri; Dosya yönetimi; Yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar) | |
| 5 | Kelime işlem programları | |
| 6 | Hesaplama/tablo/grafik programları | |
| 7 | Sunu programları | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Masaüstü yayıncılık | |
| 10 | Web Servisleri | |
| 11 | Web tasarımı | |
| 12 | Eğitimde internet kullanımı; İletişim ve işbirliği teknolojileri | |
| 13 | Güvenli internet kullanımı; Bilişim etiği ve telif hakları | |
| 14 | Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bilgisayar I-II, Ali Güneş, Pegem Akademi Yayıncılık 01 Araçla Web 2.0, Onur İşbulan , Pegem Akademi Yayıncılık Eğitimciler İçin Bilişim Teknolojileri, Hüseyin Çakır |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | ||||||
| 2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | ||||||
| 3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
| 4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
| 5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | ||||||
| 7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | ||||||
| 9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | ||||||
| 10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | ||||||
| 11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | ||||||
| 12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | ||||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
| 15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar. | |||||||||||||||
| 2 | Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklar. | |||||||||||||||
| 3 | Basit problemler için akış diyagramı oluşturur. | |||||||||||||||
| 4 | İşletim sisteminin temel özelliklerini ifade eder ve sistemi kişiselleştirir. | |||||||||||||||
| 5 | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu ve veri tabanı programlarını amacına uygun kullanır. | |||||||||||||||
| 6 | İnternet ortamında ulaştığı kaynakların kullanımında etik unsurlara dikkat eder. | |||||||||||||||
| 7 | Bilişim teknolojilerini alanında etkili kullanır. | |||||||||||||||
| 8 | Bilişim teknolojilerinin bireyler üzerine etkisini değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 45 | 90 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||