| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretim İlke ve Yöntemleri | EBB 204 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | ||
| Önerilen Seçmeli Dersler | ||
| Dersin Dili | Türkçe | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | |
| Dersin Türü | Zorunlu | |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ | |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ, Prof.Dr. ÖMER FARUK VURAL, | |
| Dersin Yardımcıları | ||
| Dersin Kategorisi | Diğer | |
| Dersin Amacı | Eğitimle ilgili temel kavramlar ışığında, program geliştirme sürecini anlamak; etkili öğrenme ve öğretim ilkelerini benimsemek ve öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikleri tanımak. |
|
| Dersin İçeriği |
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI AÇIKLAR. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | EĞİTİM PROGRAMININ NASIL GELİŞTİRİLDİĞİNİ AÇIKLAR. | Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | DERS PLANININ NASIL HAZIRLANACAĞINI KAVRAR. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 4 | ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN İLKELERİNİ YORUMLAR. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | TEMEL ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİNİ AÇIKLAR. | Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ KARŞILAŞTIRIR. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | EĞİTİM, ÖĞRENME VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | |
| 2 | EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖĞELERİ | |
| 3 | EĞİTİM PROGRAMININ GELİŞTİRİLMESİ | |
| 4 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN PLANLANMASI | |
| 5 | ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ | |
| 6 | ÖĞRETME - ÖĞRENME MODELLERİ | |
| 7 | ÖĞRETME - ÖĞRENME MODELLERİ | |
| 8 | ÖĞRETME - ÖĞRENME STRATEJİLERİ | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
| 11 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
| 12 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
| 13 | ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI | |
| 14 | ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Çelenk,S. (Ed) (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara. [4] Gömleksiz, M.N. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Asos Yayinevi
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
| 4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | ||||||
| 5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
| 6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
| 7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | ||||||
| 9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | ||||||
| 10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | ||||||
| 11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
| 12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | ||||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
| 15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI AÇIKLAR. | |||||||||||||||
| 2 | EĞİTİM PROGRAMININ NASIL GELİŞTİRİLDİĞİNİ AÇIKLAR. | |||||||||||||||
| 3 | DERS PLANININ NASIL HAZIRLANACAĞINI KAVRAR. | |||||||||||||||
| 4 | ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN İLKELERİNİ YORUMLAR. | |||||||||||||||
| 5 | TEMEL ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİNİ AÇIKLAR. | |||||||||||||||
| 6 | TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ KARŞILAŞTIRIR. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 70 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||