| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil II | ING 192 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MAHMUT BİRLİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Rektörlük Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; European Language Portfolio Global Scale, A2 düzeyinde İngilizcede; |
| Dersin İçeriği | A2 seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | Kısa, günlük metinleri kavrar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Basit, günlük sohbetlere katılır | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşur | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Kısa, basit notlar ve iletiler yazar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Kısa net iletileri kavrar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Can (Ability) | Ders Kitabı Ünite-6 |
| 2 | Have to-Has to | Ders Kitabı Ünite-6 |
| 3 | Present Simple vs Pres. Progressive | Ders Kitabı Ünite-6 |
| 4 | Tekrar | Ders Kitabı 6. Ünite |
| 5 | The Past of Be: was-were | Ders Kitabı Ünite-7 |
| 6 | Simple Past Tense | Ders Kitabı Ünite-7 |
| 7 | Object Pronouns, Comparatives | Ders Kitabı Ünite-8 |
| 8 | Tekrar | Ders Kitabı 7-8. Ünite |
| 9 | Vize Haftası | - |
| 10 | Should, Could | Ders Kitabı Ünite-9 |
| 11 | Be going to | Ders Kitabı Ünite-9 |
| 12 | Superlatives | Ders Kitabı Ünite-10 |
| 13 | Tekrar | Ders Kitabı 9-10. Ünite |
| 14 | Too-Enough | Ders Kitabı Ünite-10 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | SABİS dokümanlarda mevcuttur. |
| Ders Kaynakları | [1] Top Notch-1 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | ||||||
| 2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | ||||||
| 3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
| 4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | ||||||
| 5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | ||||||
| 7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | ||||||
| 9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | ||||||
| 10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
| 11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | ||||||
| 12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | ||||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
| 15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur | |||||||||||||||
| 2 | Kısa, günlük metinleri kavrar | |||||||||||||||
| 3 | Basit, günlük sohbetlere katılır | |||||||||||||||
| 4 | Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşur | |||||||||||||||
| 5 | Kısa, basit notlar ve iletiler yazar | |||||||||||||||
| 6 | Kısa net iletileri kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 90 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 64 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||