Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Restoratif Diş Tedavisi Stajı II DHF 582 5 0 + 20 10 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUKET KARALAR
Dersi Verenler Doç.Dr. EMİNE GÜLŞAH GÖKTOLGA, Dr.Öğr.Üyesi BUKET KARALAR, Dr.Öğr.Üyesi RÜMEYSA HATİCE ÖZLEN, Dr.Öğr.Üyesi MERVE PELİN DUR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Restoratif tedavi gereksinimi olan hastalarda doğru tanı koyar, uygun tedavi planını oluşturur ve klinik uygulamayı etik kurallar çerçevesinde gerçekleştirir. Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Kompozit ve diğer restoratif materyalleri, endikasyonlarına uygun şekilde seçer, hazırlar ve klinik koşullarda doğru uygulama adımlarıyla kullanır. Problem Çözme, Performans Değerlendirme, Sözlü Sınavlar,
3 Yapılan restorasyonları fonksiyonel, estetik ve biyolojik açıdan değerlendirir; gerekli onarım, düzeltme veya yeniden yapım kararlarını bilimsel gerekçelerle verir. Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar,
4 Problem Çözme, Performans Değerlendirme, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
2 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
3 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
4 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
5 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
6 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
7 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
8 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
9 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
10 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
11 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
12 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
13 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
14 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
15 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
16 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
17 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
18 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
19 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
20 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
21 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
22 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
23 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
24 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
25 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
26 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
27 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
28 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
29 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
30 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
31 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
32 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
33 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
34 Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. X
2 Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. X
3 Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. X
4 Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. X
5 Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. X
6 Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. X
7 Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. X
9 Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. X
10 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Restoratif tedavi gereksinimi olan hastalarda doğru tanı koyar, uygun tedavi planını oluşturur ve klinik uygulamayı etik kurallar çerçevesinde gerçekleştirir. 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
2 Kompozit ve diğer restoratif materyalleri, endikasyonlarına uygun şekilde seçer, hazırlar ve klinik koşullarda doğru uygulama adımlarıyla kullanır. 5 4 5 4 5 4 5 5 4 5
3 Yapılan restorasyonları fonksiyonel, estetik ve biyolojik açıdan değerlendirir; gerekli onarım, düzeltme veya yeniden yapım kararlarını bilimsel gerekçelerle verir. 5 4 5 4 5 4 5 4 5
4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 20 4 80
Sözlü Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 82
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,28
dersAKTSKredisi 3