| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Restoratif Diş Tedavisi Stajı II | DHF 582 | 5 | 0 + 20 | 10 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUKET KARALAR |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. EMİNE GÜLŞAH GÖKTOLGA, Dr.Öğr.Üyesi BUKET KARALAR, Dr.Öğr.Üyesi RÜMEYSA HATİCE ÖZLEN, Dr.Öğr.Üyesi MERVE PELİN DUR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Restoratif tedavi gereksinimi olan hastalarda doğru tanı koyar, uygun tedavi planını oluşturur ve klinik uygulamayı etik kurallar çerçevesinde gerçekleştirir. | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
| 2 | Kompozit ve diğer restoratif materyalleri, endikasyonlarına uygun şekilde seçer, hazırlar ve klinik koşullarda doğru uygulama adımlarıyla kullanır. | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Yapılan restorasyonları fonksiyonel, estetik ve biyolojik açıdan değerlendirir; gerekli onarım, düzeltme veya yeniden yapım kararlarını bilimsel gerekçelerle verir. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 4 | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 2 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 3 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 4 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 5 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 6 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 7 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 8 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 9 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 10 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 11 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 12 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 13 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 14 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 15 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 16 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 17 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 18 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 19 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 20 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 21 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 22 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 23 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 24 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 25 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 26 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 27 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 28 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 29 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 30 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 31 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 32 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 33 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması | |
| 34 | Hasta kabulü, muayene ve tanı süreci ve tedavi planlaması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
| 2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
| 3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
| 4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
| 5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
| 6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
| 7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
| 9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Restoratif tedavi gereksinimi olan hastalarda doğru tanı koyar, uygun tedavi planını oluşturur ve klinik uygulamayı etik kurallar çerçevesinde gerçekleştirir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
| 2 | Kompozit ve diğer restoratif materyalleri, endikasyonlarına uygun şekilde seçer, hazırlar ve klinik koşullarda doğru uygulama adımlarıyla kullanır. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| 3 | Yapılan restorasyonları fonksiyonel, estetik ve biyolojik açıdan değerlendirir; gerekli onarım, düzeltme veya yeniden yapım kararlarını bilimsel gerekçelerle verir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |
| 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 20 | 4 | 80 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 82 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||