| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Diş Hekimliği Stajı I | DHF 486 | 4 | 0 + 20 | 10 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NESLİHAN YILMAZ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NESLİHAN YILMAZ, Doç.Dr. KENAN CANTEKİN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Klinik ortamda güvenli çalışma, asepsi ve hasta güvenliği ilkelerini açıklar ve uygular | Gösterip Yaptırma, | Performans Değerlendirme, |
| 2 | Çocuk hastadan sistematik anamnez alır ve genel-dental muayeneyi doğru şekilde gerçekleştirir, Çocuğa yaşına uygun ağız hijyeni eğitimi verir ve motivasyon tekniklerini uygular | Gösterip Yaptırma, | Performans Değerlendirme, |
| 3 | Tell–show–do ve pozitif pekiştirme gibi temel davranış yönlendirme tekniklerini uygular.Minimal invaziv restorasyon prensibini ve PRR uygulama basamaklarını uygular. | Gösterip Yaptırma, | Performans Değerlendirme, |
| 4 | Fissür örtücülerin endikasyonlarını, materyal türlerini ve uygulama koşullarını açıklar.İzolasyon, asitleme, bonding ve polimerizasyon aşamalarını doğru sırayla uygular. | Gösterip Yaptırma, | Performans Değerlendirme, |
| 5 | Florür uygulama yöntemlerini, endikasyonlarını ve güvenli kullanım kurallarını açıklar.Süt dişinde uygun kavite hazırlığı ve kompomer dolgu uygulamasını yapar. | Gösterip Yaptırma, | Performans Değerlendirme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | ||
| 2 | ||
| 3 | ||
| 4 | ||
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 | ||
| 15 | ||
| 16 | ||
| 17 | ||
| 18 | ||
| 19 | ||
| 20 | ||
| 21 | ||
| 22 | ||
| 23 | ||
| 24 | ||
| 25 | ||
| 26 | ||
| 27 | ||
| 28 | ||
| 29 | ||
| 30 | ||
| 31 | ||
| 32 | ||
| 33 | ||
| 34 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
| 2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
| 3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
| 4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
| 5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
| 6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
| 7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
| 9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Klinik ortamda güvenli çalışma, asepsi ve hasta güvenliği ilkelerini açıklar ve uygular | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| 2 | Çocuk hastadan sistematik anamnez alır ve genel-dental muayeneyi doğru şekilde gerçekleştirir, Çocuğa yaşına uygun ağız hijyeni eğitimi verir ve motivasyon tekniklerini uygular | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| 3 | Tell–show–do ve pozitif pekiştirme gibi temel davranış yönlendirme tekniklerini uygular.Minimal invaziv restorasyon prensibini ve PRR uygulama basamaklarını uygular. | ||||||||||
| 4 | Fissür örtücülerin endikasyonlarını, materyal türlerini ve uygulama koşullarını açıklar.İzolasyon, asitleme, bonding ve polimerizasyon aşamalarını doğru sırayla uygular. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| 5 | Florür uygulama yöntemlerini, endikasyonlarını ve güvenli kullanım kurallarını açıklar.Süt dişinde uygun kavite hazırlığı ve kompomer dolgu uygulamasını yapar. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
| Toplam | 100 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|