Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Diş Hekimliğine Giriş DHF 142 2 1 + 0 1 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DOĞUKAN YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

 

 

 

 

 

 

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Diş Hekimliği Fakültesinde anabilim dallarının ilgi alanlarını tanıtmak, Ağız bakımı, ağız bakım araçları, süt ve daimi dişlenme, kütüphane, dokümantasyon, literatür tarama, klinikte hijyen,sterilizasyon ve dezenfeksiyon, klinikte kullanılan ilaç gruplarının genel bilgisi, klinikte uygun çalışma koşul ve pozisyonları ile ilgili bilgi aktarmaktır 

Dersin İçeriği

Diş Hekimliği Fakültesinde anabilim dallarının ilgi alanlarını tanıtımı, ağız bakımı, ağız bakım araçları, süt ve daimi dişlenme, kütüphane, dokümantasyon, literatür tarama, klinikte hijyen,sterilizasyon ve dezenfeksiyon, klinikte kullanılan ilaç gruplarının genel bilgisi, klinikte uygun çalışma koşul ve pozisyonları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Diş Hekimliği Meslek Tanıtımı
2 Anabilim dallarının tanıtımı
3 Anabilim dallarının tanıtımı
4 Oral hijyen tanım ve teknikleri
5 Oral hijyen için kullanılan ürünler. Diş macunları, diş ipleri, gargaralar, diş arası fırçaları, ağız duşları.
6 Kanıta Dayalı Diş Hekimliğine Giriş, Kütüphane kullanımı ve literatür taraması.
7 Koruyucu Diş Hekimliğine Giriş
8 Ara sınav
9 Klinik Hijyen, Sterilizasyon-Dezenfeksiyon Kavramları.
10 Diş Hekimliğinde Kullanılan Aletler
11 Akılcı Antibiyotik Kullanımı.
12 Diş Hekimliğinde Radyoloji Güvenliği.
13 Diş Hekimliğinde Beslenme ve Önemi.
14 Diş Hekimliğinde Ergonomi ve Önemi
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Kaynaklar
Ders Notu

Derslerin sunumları, kaynak kitaplar.

Ders Kaynakları

Christine M Blue. (2016) Darby’s Comprehensive Review of Dental Hygiene, 8th Edition.

Frans PGM, van der Linden. (2016) Development of Human Dentition.

Dezenfeksiyon, Antisepsi, Sterilizasyon Derneği (2015). Sterilizasyon Dezenfeksiyon Rehberi.

Betty Ladley Finkbeiner (2000) Four-Handed Dentistry: A Handbook of Clinical Application and Ergonomic Concepts.

Mustafa Altındiş (2016) Diş Hekimliğinde Etkin ve Akılcı Antibiyotik Kullanımı. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir.
2 Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. X
3 Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. X
4 Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar.
5 Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. X
6 Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir.
7 Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır.
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. X
9 Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. X
10 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 32 1 32
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 50
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2
dersAKTSKredisi 2