| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Bilimine Giriş | EBB 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin eğitim bilimleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamak |
| Dersin İçeriği | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,sınıf ve okul çevresi,eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji,felsefe,hukuk),türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Meslek kavramını açıklama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekleme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırma | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | GİRİŞ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 2 | EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 3 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 4 | SINIF VE OKUL ÇEVRESİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 5 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 6 | EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 7 | ARA SINAV | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 8 | EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 9 | EĞİTİM VE PSİKOLOJİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 10 | EĞİTİM VE FELSEFE | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 11 | EĞİTİM VE HUKUK | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 12 | EĞİTİM VE EKONOMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 13 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 14 | ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER | Kaynakların ilgili bölümleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ERDEM, MÜNİRE(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA ARKADAŞ YAYINLARI |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
| 2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
| 3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
| 4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
| 5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
| 6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
| 7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
| 8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
| 9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
| 10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
| 11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
| 12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
| 14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
| 15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Meslek kavramını açıklama | |||||||||||||||
| 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralama | |||||||||||||||
| 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlama | |||||||||||||||
| 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklama | |||||||||||||||
| 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlama | |||||||||||||||
| 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekleme | |||||||||||||||
| 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırma |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 133 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||