| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye'nin Ekonomik Yapısı | SBE 013 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET UYMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ekonomiye dair temel kavramların tanıtılması ve Türkiye’nin makroekonomik yapısının sosyal bilgiler öğretiminin (üretim, tüketim ve dağıtım öğrenme alanı başta olmak üzere) çeşitli öğrenme alanları ile ilişkilendirilmesi amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Ekonomiye dair temel kavramlar; Türkiye’nin makroekonomik yapısı; sosyal bilgiler öğretiminin (üretim, tüketim ve dağıtım öğrenme alanı başta olmak üzere) çeşitli öğrenme alanları ile ilişkili bilgi, beceri öğretimi ve uygulama örnekleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İktisadın temel kavramlarını öğrenmek | ||
| 2 | Temel makroekonomi ilkelerini anlamak | ||
| 3 | Anahtar makroekonomik değişkenleri ve bu değişkenlerin ölçümlerini öğrenmek | ||
| 4 | Türkiye ekonomisinde uygulanan politikaların teorik arka planını ortaya koymak | ||
| 5 | Türkiye ekonomisine ilişkin güncel gelişmeleri değerlendirebilmek |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İktisada Giriş | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 2 | Makro İktisat Ve Mikro İktisat Çalışma Alanları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 3 | Makro İktisadi Göstergelerin Öğrenilmesi | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 4 | Türkiye Ekonomisine Giriş | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 5 | Türkiye Ekonomisi’nin Tarihsel Gelişimi | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 6 | Türkiye Ekonomisinin Yapısı ve Sanayi Politikası | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 7 | Türkiyenin Planlı İktisadı Kalkınma Dönemleri | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 8 | 1980 Sonrası Sanayileşme Politikası Ve Temel Sektörler | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 9 | Türkiye’nin Para Ve Mali Politika Uygulamaları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 10 | Liberalizasyon Politikaları Ve Yapısal Uyum | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 11 | Türkiye’nin Kamu Sektöründeki Büyüme | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 12 | Özelleştirme Politikası | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 13 | Dış Ticaret Ve Avrupa Birliği Politikaları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 14 | Türkiye’nin Makroekonomik Performansı | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Konuya ilişkin kitaplar ve akademik çalışmalar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | X | |||||
| 2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | X | |||||
| 3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | X | |||||
| 4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | X | |||||
| 5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | X | |||||
| 6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | X | |||||
| 7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | X | |||||
| 8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | X | |||||
| 9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | X | |||||
| 10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | X | |||||
| 12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
| 13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
| 14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İktisadın temel kavramlarını öğrenmek | |||||||||||||||
| 2 | Temel makroekonomi ilkelerini anlamak | |||||||||||||||
| 3 | Anahtar makroekonomik değişkenleri ve bu değişkenlerin ölçümlerini öğrenmek | |||||||||||||||
| 4 | Türkiye ekonomisinde uygulanan politikaların teorik arka planını ortaya koymak | |||||||||||||||
| 5 | Türkiye ekonomisine ilişkin güncel gelişmeleri değerlendirebilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|