| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II | SBE 410 | 8 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Miili Mücadele Dönemi sonrasında, yeni kurulan Türkiye Cumhuriyeti'nin başlangıcından günümüze Cumhuriyet tarihinin öğretimini sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Lozan barış antlaşması, Cumhuriyetin ilanı, Atatürk dönemi, Atatürk'ün ardından 1950'ye kadar Türkiye cumhuriyeti, 1950'den sonra günümüze kadar Türkiye Cumhuriyeti. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kuruluş dönemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | I. ve II. Meclis dönemi gelişmelerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Lozan antlaşması ve Türk dış politikasını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Atatürk'ün hayatı ve fikirleri ile ilkelerini ve inkılaplarını birlikte değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Atatürk dönemi Türkiye cumhuriyetini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Atatürk sonrası Türkiye Cumhuriyetinin siyaseti, ekonomisi, eğitimi, dış politikasını, güncel ve kültürel durumunu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkiye Cumhuriyeti II dersi kaynaklarının tanıtımı | |
| 2 | Atatürk dönemi Türkiye Cumhuriyeti: İç politika gelişmeleri | |
| 3 | Lozan Anlaşması | |
| 4 | Atatürk dönemi Türkiye Cumhuriyeti: Dış politika gelişmeleri | |
| 5 | Atatürk İlkeleri ve bütünleyici ilkeler | |
| 6 | Atatürk döneminde gerçekleştirilen inkılaplar | |
| 7 | Vize Sınavı haftası | |
| 8 | Atatürk sonrası Türkiye Cumhuriyeti: İç politika gelişmeleri | |
| 9 | Atatürk sonrası Türkiye Cumhuriyeti: İç politika gelişmeleri | |
| 10 | Atatürk sonrası Türkiye Cumhuriyeti: Dış politika gelişmeleri | |
| 11 | Atatürk sonrası Türkiye Cumhuriyeti: Dış politika gelişmeleri | |
| 12 | Soğuk Savaş dönemi gelişmeleri ve Türkiye Cumhuriyeti Dış Politikası | |
| 13 | Soğuk Savaş dönemi sonrası gelişmeler ve Türkiye Cumhuriyeti Dış Politikası | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Armaoğlu, Fahir, 20. yüzyıl Siyasi Tarihi. Aydın, Suavi, Türkiye Tarihi- 1960'tan Günümüze. Bayur, Yusuf Hikmet, Türk İnkılâp Tarihi, cilt; 1, 2, 3. Cambridge Türkiye Tarihi 1839-2010: Modern Dünyada Türkiye. Cem, İsmail, Türkiye'de Geri Kalmışlığın Tarihi. Findlay, Carter, Modern Türkiye Tarihi. Karpat, Kemal, Osmanlı Devleti’nin Kısa Sosyal Tarihi: Ayanlar Bürokrasi Demografi ve Modernleşme. Kocatürk, Utkan, Atatürk ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kronolojisi. Komisyon, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I- II, Atatürk Araştırma Merkezi. Lewis, Bernard, Modern Türkiye'nin Doğuşu. Uçarol, Rifat, Siyasi Tarih (1789-1994). Zürcher, Eric Jan, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | X | |||||
| 2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | X | |||||
| 3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | X | |||||
| 4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | X | |||||
| 5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | X | |||||
| 6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | X | |||||
| 7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | ||||||
| 8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | X | |||||
| 9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | X | |||||
| 10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | X | |||||
| 12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
| 13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
| 14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kuruluş dönemini kavrar | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 2 | I. ve II. Meclis dönemi gelişmelerini değerlendirir | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
| 3 | Lozan antlaşması ve Türk dış politikasını öğrenir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
| 4 | Atatürk'ün hayatı ve fikirleri ile ilkelerini ve inkılaplarını birlikte değerlendirir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
| 5 | Atatürk dönemi Türkiye cumhuriyetini öğrenir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
| 6 | Atatürk sonrası Türkiye Cumhuriyetinin siyaseti, ekonomisi, eğitimi, dış politikasını, güncel ve kültürel durumunu öğrenir | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 66 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||