| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Uygulaması II | SBE 402 | 8 | 2 + 6 | 5 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET UYMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yiğit Cebeci |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Her hafta bir günlük plan hazırlayıp uygulayabilme ve portfolyo hazırlayabilme. |
| Dersin İçeriği | Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Her hafta bir günlük plan hazırlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Hazırladığı planı uygular. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Proje, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Planlama | |
| 2 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 3 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 4 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 5 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 6 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 7 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 10 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 11 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 12 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 13 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 14 | Portfolyo hazırlama. | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | YÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | ||||||
| 2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | ||||||
| 4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | ||||||
| 5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | ||||||
| 6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | ||||||
| 7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | ||||||
| 8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | ||||||
| 9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | ||||||
| 10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | ||||||
| 12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
| 13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
| 14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Her hafta bir günlük plan hazırlar. | |||||||||||||||
| 2 | Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | |||||||||||||||
| 3 | Hazırladığı planı uygular. | |||||||||||||||
| 4 | Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar. | |||||||||||||||
| 5 | Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. | |||||||||||||||
| 6 | Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 15 | 240 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 347 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 13,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||