| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sınıf Yönetimi | EBB 302 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU, Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak |
| Dersin İçeriği | Etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek için sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Sınıf içinde zaman yönetimini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
| 5 | İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar | Anlatım, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Örnek Olay, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 2 | SINIF KURALLARININ BELİRLENMESİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 3 | SINIF İÇİ İLETİŞİM | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 4 | SINIFTA MOTİVASYON | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 5 | DİSİPLİN MODELLERİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 6 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 7 | SINIFTA GRUP ETKİLEŞİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 8 | ARA SINAV | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 9 | SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 10 | SINIFIN İLİŞKİ DÜZENİNİ OLUŞTURMA | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 11 | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE SINIF YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 12 | OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 13 | ÖZEL GRUPLARIN YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 14 | FİNAL SINAVI | Kaynakların ilgili bölümleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Sarpkaya, Ruhi (Ed.) (2012) Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık Kaya, Zeki (2006) Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık Bull, S. L., & Solity, E. J. (1996). Classroom Management: Principles and practice. Routledge: London. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | ||||||
| 2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | ||||||
| 4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | ||||||
| 5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | ||||||
| 6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | ||||||
| 7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | ||||||
| 8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | ||||||
| 9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | ||||||
| 10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | ||||||
| 12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
| 13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
| 14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar | |||||||||||||||
| 2 | Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır | |||||||||||||||
| 3 | Sınıf içinde zaman yönetimini uygular | |||||||||||||||
| 4 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar | |||||||||||||||
| 5 | İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar | |||||||||||||||
| 6 | Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 85 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||