| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Psikolojisi | EBB 105 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. BASRİ ÖZÇELİK, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı gelişimi etkileyen faktörler, bireyde meydana gelen fiziksel, bilişsel, dil, kişilik ve ahlaki gelişim süreçleri, öğrenme psikolojisinin temel kavramları, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve öğrenme kuramlarının kavranmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri, gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen faktörler, eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları, öğrenme sürecinde motivasyon.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gelişimin temel kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Gelişimin ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Eğitim psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Gelişim alanlarını ve gelişim süreçlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Bireyin özelliklerinin içinde bulunduğu gelişim dönemi özellikleri ile uyumlu olup olmadığını analiz etme yeterliliği kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Bireyin gelişim özelliklerine nasıl katkı sağlanabileceğine ilişkin önerilerde bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Öğrenmeyle ilgili temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | Öğrenmeye etki eden faktörleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 9 | Eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramlarının nasıl kullanılabileceğine ilişkin farkındalık kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 10 | Öğrenme kuramlara göre öğrenme süreçlerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Psikoloji Kavramının Temeli | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 2 | Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 3 | Fiziksel Gelişim | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 4 | Bilişsel Gelişim | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 5 | Dil Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 6 | Kişilik Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 7 | Ahlaki Gelişim | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 8 | Ara sınav | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 9 | Öğrenme Psikolojisi ile İlgili Temel Kavramlar | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 10 | Klasik Koşullanma ve Bitişiklik Kuramları | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 11 | Bağlaşım Kuramı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 12 | Edimsel Koşullanma | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 13 | Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 14 | Gestalt Kuramı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| Kaynaklar | |||
|---|---|---|---|
| Ders Notu | |||
| Ders Kaynakları |
|
||
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | ||||||
| 2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | ||||||
| 4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | ||||||
| 5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | ||||||
| 6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | ||||||
| 7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | ||||||
| 8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | ||||||
| 9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | ||||||
| 10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | ||||||
| 12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
| 13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
| 14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gelişimin temel kavramlarını açıklar. | |||||||||||||||
| 2 | Gelişimin ilkelerini açıklar. | |||||||||||||||
| 3 | Eğitim psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini kavrar. | |||||||||||||||
| 4 | Gelişim alanlarını ve gelişim süreçlerini açıklar. | |||||||||||||||
| 5 | Bireyin özelliklerinin içinde bulunduğu gelişim dönemi özellikleri ile uyumlu olup olmadığını analiz etme yeterliliği kazanır. | |||||||||||||||
| 6 | Bireyin gelişim özelliklerine nasıl katkı sağlanabileceğine ilişkin önerilerde bulunur. | |||||||||||||||
| 7 | Öğrenmeyle ilgili temel kavramları açıklar. | |||||||||||||||
| 8 | Öğrenmeye etki eden faktörleri analiz eder. | |||||||||||||||
| 9 | Eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramlarının nasıl kullanılabileceğine ilişkin farkındalık kazanır. | |||||||||||||||
| 10 | Öğrenme kuramlara göre öğrenme süreçlerini analiz eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 75 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 77 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||