| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sınıf Yönetimi | EBB 301 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU, Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak |
| Dersin İçeriği | Etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek için sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Sınıf içinde zaman yönetimini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
| 5 | İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar | Anlatım, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Örnek Olay, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 2 | SINIF KURALLARININ BELİRLENMESİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 3 | SINIF İÇİ İLETİŞİM | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 4 | SINIFTA MOTİVASYON | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 5 | DİSİPLİN MODELLERİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 6 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 7 | SINIFTA GRUP ETKİLEŞİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 8 | ARA SINAV | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 9 | SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 10 | SINIFIN İLİŞKİ DÜZENİNİ OLUŞTURMA | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 11 | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE SINIF YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 12 | OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 13 | ÖZEL GRUPLARIN YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 14 | FİNAL SINAVI | Kaynakların ilgili bölümleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Sarpkaya, Ruhi (Ed.) (2012) Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık Kaya, Zeki (2006) Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık Bull, S. L., & Solity, E. J. (1996). Classroom Management: Principles and practice. Routledge: London. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar |
| 2 | Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır |
| 3 | Sınıf içinde zaman yönetimini uygular |
| 4 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar |
| 5 | İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar |
| 6 | Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 85 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||