| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitime Giriş | EBB 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | ||
| Önerilen Seçmeli Dersler | ||
| Dersin Dili | Türkçe | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | |
| Dersin Türü | Zorunlu | |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK | |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, | |
| Dersin Yardımcıları | ||
| Dersin Kategorisi | Diğer | |
| Dersin Amacı |
|
|
| Dersin İçeriği |
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim kavramını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji, felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | TEMEL KAVRAMLAR | Okuma Araştırma |
| 2 | GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM | Tarihsel Temeller |
| 3 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ | Öğretmenlik Mesleği |
| 4 | ÖĞRETİM ORTAMI | Sınıfın, Okulun Yapısı ve Özellikleri |
| 5 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI | Karşılaştırmalar |
| 6 | EĞİTİM VE TOPLUM | Eğitim ve sosyalleşme |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | EĞİTİM POLİTİKALARI | Eğitim ve politika |
| 9 | EĞİTİM VE PSİKOLOJİ | Eğitim ve psikoloji |
| 10 | EĞİTİM VE FELSEFE | Atatürk´ün Eğitim Felsefesi |
| 11 | EĞİTİM VE HUKUK | Eğitim ve hukuk |
| 12 | EĞİTİM VE EKONOMİ | Eğitim Ekonomisi |
| 13 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ | |
| 14 | ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Özdemir, S. vd. (2021). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Akademi. Özden, Y. & Turan, S. ed. (2012). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi. Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, Kürşad. ed. (2018). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Akademi. Bayar, A. ed. (2020). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Akademi. Kılıç, D. (2018). Eğitime Giriş. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Eğitim kavramını açıklar |
| 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar |
| 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. |
| 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. |
| 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji, felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. |
| 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. |
| 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||