| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Değerler Sosyolojisi, Eğitim ve Din | DEG 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | yoktur  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | yoktur  | 
                                
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH İNCE | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör Ayşegül KIRTEL  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Değerler sosyolojisinin din ve eğitimle ilişkisi ve eğitim süreçlerindeki yerinin bilinmesi ve nasıl uygulanacağının bilinmesi  | 
                                
| Dersin İçeriği | Değerler sosyolojisinde temel yaklaşımlar Toplumsal değerlerin din ve eğitimle ilişkisi Toplumsal değerlerin eğitimdeki yeri  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Zengin, M. ve Diğerleri, (2015). Din, Ahlak ve Değerler Öğretimi İçin Eğitsel Oyunlar, Dem Yayınları, İstanbul.  | 
                                
| Ders Kaynakları | 
 Korkmaz, A. (2014). Değerler Sosyolojisi, Toplum Bilimleri Dergisi, Temmuz - Aralık 7 (14) : 51-78. Okumuş, E. (2014). Değer ve Din İstismarı, JASSS, Sayı 24, ss. 13-31. Zabun, B. (2013). Değerlerin Sosyolojik Öğretimi: Ortaöğretim Sosyoloji Dersi Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin Analizi, Akademik Bakış Dergisi, Sayı 38, ss. 1-11. Hökelekli, H. (2006). Gençlik, Din ve Değerler Piskolojisi, Dem Yayınları, İstanbul. Mehmedoğlu, Ali U. (2006). İlâhiyat Fakültesi Öğrencilerinin Değer Yönelimleri ve Dindarlık-Değer İlişkisi, (M.Ü. İlâhiyat Fakültesi Örneği), M.Ü. İlâhiyat Fakültesi Dergisi 30, ss.133-167. Özensel, E. (2003). Sosyolojik bir olgu olarak değer. Değerler Eğitimi Dergisi, 1 (3), 217-239. Esmer, Y. (1999). Devrim, Evrim, Statüko; Türkiye’de Sosyal Siyasal Ekonomik Değerler, Tesev Yayınları, İstanbul.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 | 
| Ara Sınav | 2 | 15 | 30 | 
| Final | 2 | 10 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||