| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Değerler Eğitimi Yönünden Çevre Eğitimi | DEG 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı değerler eğitimi yönünden çevre eğitiminin öneminin kavratılmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavram ve ilkeler. Değerler eğitimi yönünden çevreyi oluşturan canlı unsurlara bakış. Değerler eğitimi yönünden çevreyi oluşturan cansız unsurlara bakış. Değerler eğitimi yönünden büyük ekosistemlere bakış. Değerler eğitimi yönünden çevre sorunlara bakış. Dünyada ve Türkiye’ de çevre koruma çalışmaları. Değerler eğitimi yönünden çevre eğitimi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Değerler eğitimi yönünden canlı çevre unsurlarını genel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Değerler eğitimi yönünden cansız çevre unsurlarını genel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Değerler eğitimi yönünden çevre sorunlarını genel olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Dünya'da ve Türkiye'de çevre koruma konusunda yapılan çalışmaları genel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Değerler eğitimi yönünden çevre eğitiminin önemini genel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çevre ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler | |
| 2 | Değerler eğitimi yönünden çevreyi oluşturan canlı unsurlara genel bakış | |
| 3 | Değerler eğitimi yönünden çevreyi oluşturan cansız unsurlara genel bakış | |
| 4 | Değerler eğitimi yönünden büyük ekosistemlere genel bakış | |
| 5 | Değerler eğitimi yönünden büyük ekosistemlere genel bakış | |
| 6 | Değerler eğitimi yönünden çevre sorunlarına genel bakış | |
| 7 | Değerler eğitimi yönünden çevre sorunlarına genel bakış | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Dünyada ve Türkiye’ de çevre koruma çalışmalarına değerler eğitimi yönünden bakış | |
| 10 | Dünyada ve Türkiye’ de çevre koruma çalışmalarına değerler eğitimi yönünden bakış | |
| 11 | Değerler eğitimi yönünden çevre eğitimi | |
| 12 | Değerler eğitimi yönünden çevre eğitimi uygulaması | |
| 13 | Değerler eğitimi yönünden çevre eğitimi uygulaması | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
* Yıldız,K., Sipahioğlu,Ş.ve Yılmaz,M., Çevre Bilimi, Gündüz Eğt.Yay.,Ankara,2000. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Değer eğitiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve kapsamını tanır. | ||||||
| 2 | Değerler eğitimi konularında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını tanır. | ||||||
| 3 | Değerler eğitimi alanına dair kavramları ve problemleri özümseyerek disiplinler arası etkinlikler tasarlar. | ||||||
| 4 | Küreselleşmenin oluşturduğu yeni değerleri, değişen değerleri ve çok kültürlülüğün değerlerini tanır. | ||||||
| 5 | Küreselleşme ile birlikte kaybolan değerleri tanır ve bunları geri kazanmak için çözüm yollarını üreterek uygular. | ||||||
| 6 | Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
| 7 | Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar. | ||||||
| 8 | Felsefe, din ve eğitim alanında değer eğitimi uygulamaları tasarlar. | ||||||
| 9 | Gençlerin yaşadığı değer bunalımlarını bilerek, bunlara çözüm yolları üretir. | ||||||
| 10 | Lisansüstü düzeyde; eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 11 | Değerler eğitimini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde uygular. | ||||||
| 12 | Mesleki konular ve etik konularında sorumluluk sahibidir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. | ||||||||||||
| 2 | Değerler eğitimi yönünden canlı çevre unsurlarını genel olarak açıklar. | ||||||||||||
| 3 | Değerler eğitimi yönünden cansız çevre unsurlarını genel olarak açıklar. | ||||||||||||
| 4 | Değerler eğitimi yönünden çevre sorunlarını genel olarak değerlendirir. | ||||||||||||
| 5 | Dünya'da ve Türkiye'de çevre koruma konusunda yapılan çalışmaları genel olarak açıklar. | ||||||||||||
| 6 | Değerler eğitimi yönünden çevre eğitiminin önemini genel olarak açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 15 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| 2. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||