| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgiler Öğretiminde Ahlak ve Değer Eğitimi | SBE 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF KESKİN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. YUSUF KESKİN, |
| Dersin Yardımcıları | AYŞEGÜL KIRTEL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ahlak ve değer eğitimini tanıyarak, bunların sosyal bilgiler derslerine etkin şekilde nasıl uyarlanabileceğini uygulamalı olarak kavramak. |
| Dersin İçeriği | Ahlak ve değer eğitiminin ortaya çıkışı, gelişimi; değer eğitiminin psikolojik ve sosyolojik boyutları, ahlak ve değer eğitimi yaklaşımları, Türk eğitim sisteminde değer eğitimi, değer eğitiminde güncel yaklaşımlar, aile ve okulda değer eğitimi, sosyal bilgiler derslerinde değer eğitimi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ahlak ve değer kavramlarını etimolojik olarak analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Ahlak ve değer eğitimini sosyolojik ve psikolojik boyutlarıyla kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Ahlak ve değer eğitimi yaklaşımlarını birbiriyle karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türkiye’de değer eğitimin tarihsel gelişimini, öğretim programları odaklı olarak inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Değer eğitimine yönelik güncel yaklaşımları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Okul ve ailede değer eğitiminin gerekliliğini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitiminin yeri ve önemini kavrar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 8 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimine yönelik etkinlikleri inceler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 9 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimine yönelik etkinlikler tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kavramsal çerçeve: Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı | |
| 2 | Ahlak ve değer eğitiminin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi | |
| 3 | Ahlak ve değer eğitiminin psikolojik ve sosyolojik boyutları | |
| 4 | Ahlak ve değer eğitimi yaklaşımları | |
| 5 | Türk eğitim sisteminde değer problemi | |
| 6 | Türkiye’de değer eğitiminin tarihsel gelişimi (Öğretim programları odaklı olarak) | |
| 7 | Türkiye’de değer eğitiminin tarihsel gelişimi (Öğretim programları odaklı olarak) | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Değer eğitiminde güncel yaklaşımlar (Çokkültürlü eğitim, barış ve savaş eğitimi) | |
| 10 | Aile ve okulda değerler eğitimi | |
| 11 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer ve ahlak eğitiminin yeri ve önemi | |
| 12 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimi etkinlikleri (Hazırlık) | |
| 13 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimi etkinlikleri (Uygulama) | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. “Değerler ve Eğitimi” Uluslararası Sempozyumu. Edt. R. Kaymakcan ve diğerleri. İstanbul: DEM Yayınları. 2. Aydın, M. Z. (2005). Ailede Çocuğun Ahlak Eğitimi. İstanbul: Değerler Eğitimi Mer-kezi Yayınları. 3. Ayhan, H. (1995). Eğitim Bilimine Giriş. İstanbul: Şûle Yayınları. 4. Balat, G. U.; A. Balaban Dağal (2006). Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri. Ankara: Kök Yayıncılık. 5. Doğanay, A. (2006). Değerler Eğitimi. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Editör: Cemil Öztürk. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 256–286. 6. Güngör, E. (2000). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar. 2. Basım. İstanbul: Ötüken Neşriyat. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Ahlak ve değer kavramlarını etimolojik olarak analiz eder. |
| 2 | Ahlak ve değer eğitimini sosyolojik ve psikolojik boyutlarıyla kavrar. |
| 3 | Ahlak ve değer eğitimi yaklaşımlarını birbiriyle karşılaştırır. |
| 4 | Türkiye’de değer eğitimin tarihsel gelişimini, öğretim programları odaklı olarak inceler. |
| 5 | Değer eğitimine yönelik güncel yaklaşımları tanır. |
| 6 | Okul ve ailede değer eğitiminin gerekliliğini tartışır. |
| 7 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitiminin yeri ve önemini kavrar. |
| 8 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimine yönelik etkinlikleri inceler. |
| 9 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimine yönelik etkinlikler tasarlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||