| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgiler Eğitimi Semineri:Vatandaşlık Eğiimi | SBE 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Vatandaşlık eğitiminin batıda ortaya çıkış sürecini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Eski Yunan ve Roma’da vatandaşlık eğitim yapısını karşılaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Devrimlerin vatandaşlık eğitimi üzerindeki etkisini değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Meşrutiyetin ilanının vatandaşlık eğitimine etkisini açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Cumhuriyetten günümüze vatandaşlık eğitiminde yaşanan gelişmeleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Vatandaşlık eğitim modellerini karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Ulusal vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Küresel vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 9 | “Öteki” kavramının vatandaşlık eğitimindeki yerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 10 | Demokrasi, eşitlik, kimlik, dünya vatandaşlığı, çok kültürlülük ekseninde vatandaşlık eğitiminin önemini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | |
| 2 | Eski Yunan ve Roma’da Vatandaşlık Eğitimi | |
| 3 | Ortaçağ ve Yeniçağın Başlarında Vatandaşlık Eğitimi | |
| 4 | Devrimler Çağında Vatandaşlık Eğitimi | |
| 5 | 2.Meşrutiyet ve Osmanlı’da Vatandaşlık Eğitiminin Ortaya Çıkışı | |
| 6 | Cumhuriyet’ten Günümüze Vatandaşlık Eğitimi | |
| 7 | Vatandaşlık Eğitim Modelleri | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Ulusal Vatandaşlık Eğitimi | |
| 10 | Küresel Vatandaşlık Eğitimi | |
| 11 | Vatandaşlık eğitimi ve kimlik oluşumu | |
| 12 | Yurttaş ve “öteki “ | |
| 13 | Vatandaşlık eğitiminde demokrasi ve eşitlik vurgusu | |
| 14 | Çok kültürlülük ve vatandaşlık eğitimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Çelik, H. (2019). Vatandaşlık Eğitimi Üzerine. İstanbul: Kriter Yayınları. Heater, D. (2007 ).Yurttaşlığın Kısa Tarihi, Ankara: İmge Kitabevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendir, yorumlar ve uygulama yapabilir. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilir. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | ||||||
| 5 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir. | ||||||
| 8 | Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
| 9 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Vatandaşlık eğitiminin batıda ortaya çıkış sürecini açıklar. | |||||||||
| 2 | Eski Yunan ve Roma’da vatandaşlık eğitim yapısını karşılaştırır. | |||||||||
| 3 | Devrimlerin vatandaşlık eğitimi üzerindeki etkisini değerlendirir. | |||||||||
| 4 | Meşrutiyetin ilanının vatandaşlık eğitimine etkisini açıklar. | |||||||||
| 5 | Cumhuriyetten günümüze vatandaşlık eğitiminde yaşanan gelişmeleri değerlendirir. | |||||||||
| 6 | Vatandaşlık eğitim modellerini karşılaştırır. | |||||||||
| 7 | Ulusal vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. | |||||||||
| 8 | Küresel vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. | |||||||||
| 9 | “Öteki” kavramının vatandaşlık eğitimindeki yerini açıklar. | |||||||||
| 10 | Demokrasi, eşitlik, kimlik, dünya vatandaşlığı, çok kültürlülük ekseninde vatandaşlık eğitiminin önemini değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||