Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Bilgiler Eğitimi Semineri:Tarih Eğitimi SBE 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK
Dersi Verenler Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tarihin Sosyal Bilgiler eğitiminde yerinin yüksek lisans düzeyinde eleştirel olarak değerlendirmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Tarihin amacı, yöntemi, tarih eğitimi, sosyal bilgilerde tarih konuları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarihin amacı ve yöntemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Tarih öğretiminin amaçlarını kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Türkiye’de Tarih eğitimi ve öğretiminin gelişimini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sosyal Bilgilerde tarih kazanımlarını değerlendirir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Sosyal Bilgilerde tarih kazanımlarının öğretimini değerlendirir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Tarih nedir? Ne değildir?
3 Tarihte yöntem
4 Tarih eğitimi ve öğretimi
5 Tarih öğretiminin amaçları
6 Türkiye’de tarih eğitim ve öğretiminin gelişimi
7 Tarih öğretim yöntemleri
8 Vize
9 Tarih ve Sosyal Bilgiler ilişkisi
10 Sosyal Bilgiler programlarında tarihe ilişkin kazanımlar
11 Sosyal Bilgiler programlarında tarihe ilişkin kazanımlar
12 Sosyal Bilgiler programlarında tarihe ilişkin kazanımların öğretimi
13 Sosyal Bilgiler programlarında tarihe ilişkin kazanımların öğretimi
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1]Dilek, D. (2007) Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi (3. Baskı), Ankara: Nobel.
[2]Carr,E. H.(1993). Tarih Nedir? İstanbul:İletişim Yayınları.
[3]Safran, M., Dilek, D.(2008). 21. Yüzyılda Kimlik, Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi, İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
[4]Safran, M.(2006). Tarih Eğitimi Makale ve Bildiriler. Ankara:Gazi Kitapevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendir, yorumlar ve uygulama yapabilir.
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilir.
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir.
5 Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
6 Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
7 Sosyal bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir.
8 Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.
9 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Tarihin amacı ve yöntemini kavrar.
2 Tarih öğretiminin amaçlarını kavrar.
3 Türkiye’de Tarih eğitimi ve öğretiminin gelişimini değerlendirir.
4 Sosyal Bilgilerde tarih kazanımlarını değerlendirir.
5 Sosyal Bilgilerde tarih kazanımlarının öğretimini değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
dersAKTSKredisi 6