| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilimlerde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi | SBE 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal bilimlerde öğrenme ve düşünme becerilerinin gelişimini sağlayabilmektir. |
| Dersin İçeriği | Sosyal bilimlerde öğrenme yaklaşım, yöntem ve tekniklerini bilir. Düşünme becerileri (yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı, analitik vb.) hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal bilimlerde süreci, kazanımları ve düşünme becerilerinin gelişimini dikkate alarak tasarlar ve değerlendirir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Düşünme becerilerini ve yollarını tanır. | ||
| 2 | Öğrencilerinin düşünme becerilerine katkıda bulunacak etkinlikler hazırlar. | ||
| 3 | Düşünmeyi düşünür. | ||
| 4 | Konuyla ilgili düşünürleri tanır. | ||
| 5 | Üst düzey düşünme becerilerini harekete geçirecek etkinlikler tasarlar. | ||
| 6 | Empatik düşünme becerisi kazanır. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal bilimlerde öğrenmenin temel kavramları | |
| 2 | Öğrenme türleri | |
| 3 | Öğrenme türleri | |
| 4 | Öğrenme türleri | |
| 5 | Düşünme ve düşünce gelişimi temel kavramlar | |
| 6 | Düşünme türleri | |
| 7 | Düşünme türleri | |
| 8 | Düşünme türleri | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Kazanımları öğrenme ve düşünme becerilerini geliştirme uygulamaları | |
| 11 | Kazanımları öğrenme ve düşünme becerilerini geliştirme uygulamaları | |
| 12 | Kazanımları öğrenme ve düşünme becerilerini geliştirme uygulamaları | |
| 13 | Kazanımları öğrenme ve düşünme becerilerini geliştirme uygulamaları | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Baron, J. B. E., & Sternberg, R. J. (1987). Teaching thinking skills: Theory and practice. WH Freeman/Times Books/Henry Holt & Co. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendir, yorumlar ve uygulama yapabilir. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilir. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | ||||||
| 5 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir. | ||||||
| 8 | Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
| 9 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Düşünme becerilerini ve yollarını tanır. | |||||||||
| 2 | Öğrencilerinin düşünme becerilerine katkıda bulunacak etkinlikler hazırlar. | |||||||||
| 3 | Düşünmeyi düşünür. | |||||||||
| 4 | Konuyla ilgili düşünürleri tanır. | |||||||||
| 5 | Üst düzey düşünme becerilerini harekete geçirecek etkinlikler tasarlar. | |||||||||
| 6 | Empatik düşünme becerisi kazanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 290 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||