| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | SBE 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal Bilgilerde öğrenme ve öğretmeyi açıklayabilme, |
| Dersin İçeriği | Sosyal Bilgilerde öğrenme ve öğretme, aktif öğrenme, yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenme, teknoloji ve sosyal bilgiler öğretimi, işbirliğine dayalı öğrenme, kavram öğrenme, tam öğrenme, sosyal bilgilerde demokratik değerlerin öğretimi, sosyal bilgiler öğretiminde tartışma ve beyin fırtınası. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Bilgilerde öğrenmeyi tanımlayabilir, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Sosyal Bilgilerde öğretmeyi açıklayabilir, | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Aktif öğrenmeyi yorumlayabilir, | Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
| 4 | Yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenmeyi ayırt edebilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Teknoloji ile sosyal bilgiler öğretimi arasındaki ilişkiyi formüle edebilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Sosyal bilgilerde demokratik değerlerin önemini değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Planlama | |
| 2 | Sosyal Bilgilerde öğrenme ve öğretme | |
| 3 | Aktif öğrenme | |
| 4 | Yapılandırmacı öğrenme | |
| 5 | Probleme dayalı öğrenme | |
| 6 | Eleştirel düşünmeyi öğrenme | |
| 7 | Teknoloji ve sosyal bilgiler öğretimi | |
| 8 | İşbirliğine dayalı öğrenme | |
| 9 | İşbirliğine dayalı öğrenme | |
| 10 | Kavram öğrenme | |
| 11 | Tam öğrenme | |
| 12 | Sosyal bilgilerde demokratik değerlerin öğretimi | |
| 13 | Sosyal bilgiler öğretiminde tartışma ve beyin fırtınası | |
| 14 | Dersin genel değerlendirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] AÇIKGÖZ, K. Ü. (2004). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendir, yorumlar ve uygulama yapabilir. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilir. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | ||||||
| 5 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir. | ||||||
| 8 | Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
| 9 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Bilgilerde öğrenmeyi tanımlayabilir, | |||||||||
| 2 | Sosyal Bilgilerde öğretmeyi açıklayabilir, | |||||||||
| 3 | Aktif öğrenmeyi yorumlayabilir, | |||||||||
| 4 | Yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenmeyi ayırt edebilir | |||||||||
| 5 | Teknoloji ile sosyal bilgiler öğretimi arasındaki ilişkiyi formüle edebilir, | |||||||||
| 6 | Sosyal bilgilerde demokratik değerlerin önemini değerlendirebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||