| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Bilgiler Eğitimi | SBE 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı; öğrenmenin en aktif olduğu dönem olan erken çocukluk döneminde, sosyal bilgiler eğitimin uygulama alanlarının ve içeriklerin incelenmesidir. Ders kapsamında erken çocukluk dönemi doğasına uygun içerikler, sosyal bilgiler eğitiminin kapsımı ve yapısı, erken çocukluk döneminde sosyal bilgiler eğitimi konuları yürütülecektir. |
| Dersin İçeriği | Dersin içeriğini; erken çocukluk dönemi gelişim dönemleri, Türkiye'de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programı, sosyal bilgiler eğitimi içeriği, erken çocukluk döneminde sosyal bilgiler eğitimi kapsamında tanıtılacak olan, tarih, coğrafya, sosyoloji, ekonomi ve vatandaşlık konuları ve etkinlik örnekleri oluştuırmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk dönemindeki duyuşsal, bilişsel, ahlaki, kişilik, vs. gelişimleri tanır | ||
| 2 | Bu dönemdeki gelişim problemlerini fark eder. | ||
| 3 | Bu dönemdeki çocukların Sosyal bilgiler öğretimine kaynaklık eden kavramların kazanımına yönelik etkinlikler tasarlar. | ||
| 4 | Sosyal Bilgiler eğitimi ile ilgili kavramları çocukların gelişim alanlarıyla ilişkilendirir. | ||
| 5 | Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri fark eder. | ||
| 6 | Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri değerlendirir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1.Kırtel, A. (2018). 60-72 Aylık Çocuklara Yönelik Hazırlanmış Sosyo-Kültürel Etkinliklerin Uygulanması . Doktora tezi. Sakarya Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 2. Kırtel, A. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Sosyo-Kültürel Eğitim: Türk Tarihine Ait Bazı Olay ve Olgular Üzerine Bir Eylem Araştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Akduman, G. G. (2010). Okul Öncesi Eğitimin Tanımı ve Önemi. Okul Öncesi Eğitime Giriş. G. Uyanık, Balat (ed). Ankara: Pegem Akademi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendir, yorumlar ve uygulama yapabilir. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilir. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | ||||||
| 5 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir. | ||||||
| 8 | Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
| 9 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk dönemindeki duyuşsal, bilişsel, ahlaki, kişilik, vs. gelişimleri tanır | |||||||||
| 2 | Bu dönemdeki gelişim problemlerini fark eder. | |||||||||
| 3 | Bu dönemdeki çocukların Sosyal bilgiler öğretimine kaynaklık eden kavramların kazanımına yönelik etkinlikler tasarlar. | |||||||||
| 4 | Sosyal Bilgiler eğitimi ile ilgili kavramları çocukların gelişim alanlarıyla ilişkilendirir. | |||||||||
| 5 | Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri fark eder. | |||||||||
| 6 | Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 312 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||