| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgiler Eğitimine İlişkin Literatür İncelemeleri | SBE 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör Ayşegül KIRTEL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal bilgiler öğretimi alanında yapılan araştırmaları inceleyerek günümüz sosyal bilgiler öğretimine ilişkin perspektif oluşturmak. Alandaki gelişmeleri değerlendirmek Alandaki problemleri tespit ederek çözüm önerileri geliştirmeye çalışmak. |
| Dersin İçeriği | Sosyal bilgiler öğretime kaynaklık eden eserlerin araştırılması- Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden Türkçe ve yabancı kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden Türkçe ve yabancı makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden bildirilerin ve sitelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Tüm literatürü karşılaştırmalı olarak inceleme ve tartışma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin literatürü tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sosyal Bilgiler eğitimine ilişkin literatürü (kitap- makale ve tezleri) karşılaştırır. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Sosyal Bilgiler eğitimine ilişkin yerli ve yabancı literatürü karşılaştırır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Sosyal bilgiler öğretimine ilişkin gelişmeleri yakından tanır ve değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Sosyal bilgiler öğretimine ilişkin problemleri tanır ve çözüm önerileri getirir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Sosyal bilgiler öğretimine kaynaklık eden eserleri değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 2 | Sosyal bilgiler öğretime kaynaklık eden eserlerin araştırılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 3 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden Türkçe kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 4 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden Türkçe kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 5 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 6 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 7 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden sitelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | |
| 8 | Ara sınav | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 9 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden Türkçe makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 10 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden Türkçe makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 11 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 12 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 13 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden bildirilerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 14 | Tüm literatürü karşılaştırmalı olarak inceleme ve tartışma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Münire Erden, Sosyal Bilgiler Öğretimi; Tarihsiz. [2]Veysel Sönmez, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara 1999 [3] Cemil Öztürk, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler ve Yazılı Materyaller; [4] Social studies -Yayınlanan tüm sayılar [5]İnternational Journal of Social Education -Yayınlanan tüm sayılar [50 ye yakın makale kitap ve dergi] [6] www.yok.gov.tr/teztarama (adresinden edinilen alana özgü dergiler [7] Üniversitelere ait dergiler [8] Uluslar arası ve ulusal dergiler |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendir, yorumlar ve uygulama yapabilir. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilir. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | ||||||
| 5 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir. | ||||||
| 8 | Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
| 9 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin literatürü tanır. | |||||||||
| 2 | Sosyal Bilgiler eğitimine ilişkin literatürü (kitap- makale ve tezleri) karşılaştırır. | |||||||||
| 3 | Sosyal Bilgiler eğitimine ilişkin yerli ve yabancı literatürü karşılaştırır. | |||||||||
| 4 | Sosyal bilgiler öğretimine ilişkin gelişmeleri yakından tanır ve değerlendirir. | |||||||||
| 5 | Sosyal bilgiler öğretimine ilişkin problemleri tanır ve çözüm önerileri getirir. | |||||||||
| 6 | Sosyal bilgiler öğretimine kaynaklık eden eserleri değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||