| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tarih Eğitiminde Literatür Araştırmaları | TRE 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET ŞİMŞEK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tarih eğitimi alanında yapılmış araştırmaları inceleyerek çağdaş tarih eğitimine ilişkin perspektif oluşturmak. Alandaki gelişmeleri değerlendirmek Alandaki problemleri tespit ederek çözüm önerileri geliştirmeye çalışmak. |
| Dersin İçeriği | Tarih öğretime kaynaklık eden kitapların araştırılması, tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe ve yabancı makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden bildirilerin ve web sitelerinin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Tüm literatürü karşılaştırmalı olarak inceleme ve sorgulamak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarih eğitimine ilişkin literatürü tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Tarih eğitimine ilişkin literatürü (kitap- makale ve tezleri) karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Tarih eğitimine ilişkin yerli ve yabancı literatürü karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Tarih öğretimine ilişkin gelişmeleri yakından tanır ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Tarih öğretimine ilişkin problemleri tanır ve çözüm önerileri getirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Tarih öğretimine kaynaklık eden eserleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 2 | Tarih öğretime kaynaklık eden eserlerin araştırılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 3 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 4 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 5 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 6 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 7 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden sitelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 8 | Ara sınav | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 9 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 10 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 11 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 12 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 13 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden bildirilerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 14 | Tüm literatürü karşılaştırmalı olarak inceleme ve tartışma | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Mustafa Safran, Tarih Nasıl Öğretilir? İstanbul, 2010. [2]Ahmet Şimşek, Tarih Nasıl Yazılır? İstanbul, 2011. [3] İsmail Hakkı Demircioğlu, Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar, Ankara, 2005. [4] Teaching History -Yayınlanan tüm sayılar [5]History Teacher -Yayınlanan tüm sayılar [50 ye yakın makale kitap ve dergi] |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Tarih eğitimine ilişkin literatürü tanır. |
| 2 | Tarih eğitimine ilişkin literatürü (kitap- makale ve tezleri) karşılaştırır. |
| 3 | Tarih eğitimine ilişkin yerli ve yabancı literatürü karşılaştırır. |
| 4 | Tarih öğretimine ilişkin gelişmeleri yakından tanır ve değerlendirir. |
| 5 | Tarih öğretimine ilişkin problemleri tanır ve çözüm önerileri getirir. |
| 6 | Tarih öğretimine kaynaklık eden eserleri değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 2. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 2 | 15 | 30 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||