| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkçe Öğretimi Yöntemleri | TEG 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkçe öğretiminde kullanılan genel öğretim starejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini kavrayıp uygular. Türkçe Dersi Programını (2006) ve ders kitaplarını inceleyip değerlendirir. |
| Dersin İçeriği | Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkçe Dersi Programının temel yaklaşımı olan yapılandırmacılık felsefesini ve eğitim alanındaki uygulamalarını tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Türkçe öğretiminin temel beceri alanlarını (okuma, konuşma, yazma, dinleme) tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Türkçe öğretiminde kullanılan stratejileri tanır ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türkçe öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve tekniklerini tanır ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Türkçe öğretiminde kullanılacak araç-gereç ve materyaller geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Genel öğretim stratejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini kullanarak Türkçe öğretimine yönelik etkinlik geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkçe Dersi Programının (2006) temel yaklaşımı: Yapılandırmacılık felsefesi ve eğitim alanındaki uygulamaları. | |
| 2 | Türkçe öğretimi alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları. | |
| 3 | Türkçe öğretiminin genel amaçları. | |
| 4 | Türkçe öğretiminin temel beceri alanları. | |
| 5 | Türkçe öğretiminde kullanılan stratejiler | |
| 6 | Türkçe öğretiminde kullanılan yöntemler | |
| 7 | Türkçe öğretiminde kullanılan yöntemler | |
| 8 | Türkçe öğretiminde kullanılan teknikler | |
| 9 | Türkçe öğretiminde kullanılan teknikler | |
| 10 | Türkçe öğretiminde kullanılan araç-gereç ve materyaller. | |
| 11 | Türkçe Dersi Programında (2006) yer alan temalar/konular | |
| 12 | Türkçe Dersi Programının (2006) uygulanmasında öğretmenin rolü ve aile ile iş birliği | |
| 13 | Okuma metinlerinde bulunması gereken özellikler | |
| 14 | Dinlenecek/izlenecek materyallerin içeriğinde bulunması gereken özellikler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Yalçın, A. (2006). Türkçe Öğretim Yöntemleri ve Yeni Yaklaşımlar. Akçağ Yayınları Arıcı, A.F. (2010).Türkçe Öğretiminde Kullanılan Strateji-Yöntem ve Teknikler. Atatürk Üniversitesi Dergisi. Güneş, F.( 2009). Türkçe Öğretiminde Günümüz Gelişmeleri ve Yapılandırıcı Yaklaşım. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, S: 1-21. Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma, Nobel Yayınları |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Türkçe Dersi Programının temel yaklaşımı olan yapılandırmacılık felsefesini ve eğitim alanındaki uygulamalarını tanır. |
| 2 | Türkçe öğretiminin temel beceri alanlarını (okuma, konuşma, yazma, dinleme) tanır. |
| 3 | Türkçe öğretiminde kullanılan stratejileri tanır ve uygular. |
| 4 | Türkçe öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve tekniklerini tanır ve uygular. |
| 5 | Türkçe öğretiminde kullanılacak araç-gereç ve materyaller geliştirir. |
| 6 | Genel öğretim stratejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini kullanarak Türkçe öğretimine yönelik etkinlik geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||