| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Tarihi ve Felsefesi | IMT 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematiksel mantığın felsefi önemini açıklar. | Anlatım, | |
| 2 | Matematiksel ifadelerin anlamlarını ifade eder. | Anlatım, | |
| 3 | Eğitim felsefesi ve matematik felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklar. | Anlatım, | |
| 4 | Matematik felsefesinin temel kuramlarını açıklar. | Anlatım, | |
| 5 | Matematiğin felsefesi gelişimimde öncü olan araştırmacıları ve onların çalışmalarını açıklar. | Anlatım, | |
| 6 | Matematik eğitimindeki çağdaş eğilimler, problemler ve araştırmaları ifade eder. | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Matematik nedir? | |
| 2 | Matematiğin doğası | |
| 3 | Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi | |
| 4 | Matematiksel ifadelerin anlamları | |
| 5 | Matematiğin bir disiplin olarak tarihi gelişimi ve bunun eğitime yansımaları | |
| 6 | Matematik eğitiminde amaçlar | |
| 7 | Matematik eğitiminde çağdaş eğilimler, problemler ve araştırmalar | |
| 8 | Matematikin tanımıyla öğretimi arasındaki ilişki ve bunun kuramsal temelleri | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Eğitim felsefesi açısından milli eğitim matematik programı. | |
| 11 | Matematik eğitimine felsefe okullarının etkileri | |
| 12 | Matematiksel bilginin objektifliği, felsefi okulların matematik felsefesine etkileri | |
| 13 | Matematik felsefesinde temel kuramlar | |
| 14 | Matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Matematiksel mantığın felsefi önemini açıklar. |
| 2 | Matematiksel ifadelerin anlamlarını ifade eder. |
| 3 | Eğitim felsefesi ve matematik felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklar. |
| 4 | Matematik felsefesinin temel kuramlarını açıklar. |
| 5 | Matematiğin felsefesi gelişimimde öncü olan araştırmacıları ve onların çalışmalarını açıklar. |
| 6 | Matematik eğitimindeki çağdaş eğilimler, problemler ve araştırmaları ifade eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||