| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematiksel Bilginin Psikolojisi ve Zihinsel Gelişimi | IMT 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Aksiyomatik yapıyı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Matematiksel bilginin doğasını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Matematiksel bilginin zihinsel gelişim süreçlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Karşılaşabilecekleri matematiksel kavram yanılgılarını ve zorlukları ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Matematik öğretimini psikolojik bakış açısıyla değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Aksiyomatik yapı | |
| 2 | Matematiksel bilginin doğası | |
| 3 | Matematiksel bilginin türleri | |
| 4 | Matematiksel bilginin zihinde oluşumunu açıklayan teoriler | |
| 5 | Matematiksel bilginin zihinde oluşumunu açıklayan teoriler | |
| 6 | Matematiksel bilginin zihinde oluşumunu açıklayan teoriler | |
| 7 | İnsan zihninde matematiksel kavramların oluşumu | |
| 8 | İnsan zihninde matematiksel kavramların oluşumu | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Geometrik, aritmetik ve cebirsel bilgi türlerinin gelişim süreçleri | |
| 11 | Geometrik, aritmetik ve cebirsel bilgi türlerinin gelişim süreçleri | |
| 12 | Öğrencilerin karşılaşabilecekleri zorluklar ve geliştirebilecekleri kavram yanılgıları | |
| 13 | Öğrencilerin karşılaşabilecekleri zorluklar ve geliştirebilecekleri kavram yanılgıları | |
| 14 | Öğrencilerin karşılaşabilecekleri zorluklar ve geliştirebilecekleri kavram yanılgıları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Çocukta Zihinsel Gelişim, Yazarı: Jean Piaget, Cem Yayınevi, Ocak,1999 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Aksiyomatik yapıyı açıklar. |
| 2 | Matematiksel bilginin doğasını ifade eder. |
| 3 | Matematiksel bilginin zihinsel gelişim süreçlerini açıklar. |
| 4 | Karşılaşabilecekleri matematiksel kavram yanılgılarını ve zorlukları ifade eder. |
| 5 | Kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. |
| 6 | Matematik öğretimini psikolojik bakış açısıyla değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||