| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Öğretiminde Teknoloji | IMT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Teknolojik araçların sınıfta kullanımı için gereken teknik bilgi ve becerileri sınıflandırır. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
| 2 | Teknolojinin matematik eğitiminde kullanılmasının fayda ve zararlarını tartışır. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
| 3 | Türkiye´de ve dünyada matematik öğretiminde kullanılan bilgisayar eğitimini karşılaştırır. | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
| 4 | Matematik dersini bilgisayar destekli öğretim için planlar. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Matematik eğitiminde kullanılan matematik programlarını uygular. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Matematik öğretiminde bilgisayar ve bilişim teknolojilerini uygular. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Teknolojinin öğretime entegrasyonu | |
| 2 | Teknolojinin öğretime entegrasyonu | |
| 3 | Teknolojik pedagojik alan bilgisi | |
| 4 | Teknolojik pedagojik alan bilgisi | |
| 5 | Sanal öğrenme nesneleri | |
| 6 | Sanal öğrenme nesneleri | |
| 7 | Türkiyede ve dünyada matematik öğretiminde teknolojinin yeri | |
| 8 | Türkiyede ve dünyada matematik öğretiminde teknolojinin yeri | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Güncel bilgisayar programlarının matematik eğitiminde tanıtılması ve uygulanması | |
| 11 | Güncel bilgisayar programlarının matematik eğitiminde tanıtılması ve uygulanması | |
| 12 | Güncel bilgisayar programlarının matematik eğitiminde tanıtılması ve uygulanması | |
| 13 | Matematik öğretiminde kullanılacak bilgisayar yazılımlarının değerlendirilmesi | |
| 14 | Matematik öğretiminde kullanılacak bilgisayar yazılımlarının değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İpek, İsmail (2001). Bilgisayarla Öğretim. Tasarım, Geliştirme ve Yöntemler. Ankara: Tıp-Teknik Kitapçılık |
| Ders Kaynakları | 1. Karabıyık, E.(2011). Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı 1.Altun, M.(2008). Matematik Öğretimi: Aktüel yayıncılık, 5.Baskı 2.Dr.Salih UŞUN: Dünyada ve Türkiyede BDE, 3.Dr.Yavuz AKPINAR: BDE ve Uygulamalar, |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Teknolojik araçların sınıfta kullanımı için gereken teknik bilgi ve becerileri sınıflandırır. |
| 2 | Teknolojinin matematik eğitiminde kullanılmasının fayda ve zararlarını tartışır. |
| 3 | Türkiye´de ve dünyada matematik öğretiminde kullanılan bilgisayar eğitimini karşılaştırır. |
| 4 | Matematik dersini bilgisayar destekli öğretim için planlar. |
| 5 | Matematik eğitiminde kullanılan matematik programlarını uygular. |
| 6 | Matematik öğretiminde bilgisayar ve bilişim teknolojilerini uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||