| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Eğitiminde Öğrenme Güçlükleri ve Bazı Çözüm Önerileri | IMT 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematik öğreniminde karşılaşılan güçlükleri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Matematik öğreniminde güçlüklere neden olan faktörleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Matematik öğrenimindeki güçlüklere çözüm önerileri üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Matematiksel dilin kullanımına ilişkin öneriler üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Dikkat eksikliklerinin üstesinden gelme yollarını araştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Çok aşamalı görevlerdeki yetersizliklere ilişkin öneriler geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sayılarda karşılaşılan yetersizlikler | |
| 2 | Aritmetik işlemlerdeki yetersizlikler | |
| 3 | Yazılı sembol sistemleri ve somut materyaller ile yaşanan yetersizlikler | |
| 4 | Matematiksel dilin kullanımı ile ilgili yetersizlikler | |
| 5 | Dikkat eksiklikleri | |
| 6 | Görsel-uzamsal yetersizlikler | |
| 7 | Görsel-uzamsal yetersizlikler | |
| 8 | Çok aşamalı görevlerdeki yetersizlikler | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Çok aşamalı görevlerdeki yetersizlikler | |
| 11 | Öğrenme güçlüğüne neden olan faktörler: Öğrenen ile ilgili faktörler (olgunlaşma, güdü, vb.) | |
| 12 | Öğrenme güçlüğüne neden olan faktörler: Öğrenme yöntemi ile ilgili faktörler (öğrenilen konunun yapısı, vb) | |
| 13 | Öğrenme güçlüğüne neden olan faktörler: Öğrenme malzemesi ile ilgili faktörler (algısal ayırt edilebilirlik, vb) | |
| 14 | Öğrenme güçlüğüne neden olan faktörler: Öğrenme malzemesi ile ilgili faktörler (algısal ayırt edilebilirlik, vb) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Eğitimi Zor Olan Çocukların Psikolojisi, Yazar: Alfred ADLER, Kariyer Yayıncılık, 2000 Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklar, Yazar: Seyhun TOPBAŞ, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1998 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Matematik öğreniminde karşılaşılan güçlükleri sıralar. |
| 2 | Matematik öğreniminde güçlüklere neden olan faktörleri açıklar. |
| 3 | Matematik öğrenimindeki güçlüklere çözüm önerileri üretir. |
| 4 | Matematiksel dilin kullanımına ilişkin öneriler üretir. |
| 5 | Dikkat eksikliklerinin üstesinden gelme yollarını araştırır. |
| 6 | Çok aşamalı görevlerdeki yetersizliklere ilişkin öneriler geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||