| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Test Geliştirme Teknikleri | ILF 535 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMAİL ÖNDER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencileri tanımada ve öğrenme çıktılarının ölçülmesinde kullanılabilecek araçların taşıması gereken özelliklerinin farkında olup bu doğrultuda ilgili araçları geliştirmek |
| Dersin İçeriği | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçülecek özelliğin kuramsal yapısı, ölçme araçlarının taşıması gereken özellikler, ölçme araçlarının geliştirilmesinde ve sürecin tamamında yapılması gerekenler, amaç, yapıyı temsil eden göstergeler, madde yazımı, görüşme ve odak grup görüşmeleri, ön uygulama, verilerin toplanması, madde ve veri analizi, nihayi form ve taşıması gereken özellikler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, | |
| 2 | Ölçme araçlarının taşıması gereken özellikleri listeler | Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Ölçme araçlarının geliştirilmesinde ve sürecin tamamında yapılması gerekenleri tartışır | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | |
| 3 | ölçülecek özelliğin kuramsal yapısı | |
| 4 | ölçme araçlarının taşıması gereken özellikler | |
| 5 | ölçme araçlarının geliştirilmesinde ve sürecin tamamında yapılması gerekenler | |
| 6 | yapıyı temsil eden göstergeler | |
| 7 | madde yazımı | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | görüşme ve odak grup görüşmeleri | |
| 10 | ön uygulama | |
| 11 | verilerin toplanması | |
| 12 | madde ve veri analizi | |
| 13 | nihai form ve taşıması gereken özellikler | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | Lane, S., Raymond, M. R., & Haladyna, T. M. (Eds.). (2016). Handbook of test development (pp. 3-18). New York, NY: Routledge. Haladyna, T. M. (2004). Developing and validating multiple-choice test items. Routledge. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Fen eğitimi alanına ilişkin kuramsal bilgileri derinleştirerek özgün araştırma problemleri oluşturur, bu problemlere uygun nitel, nicel veya karma yöntemleri bilimsel araştırma etiğine uygun biçimde planlar ve uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklar | 3 | 3 | ||||
| 2 | Ölçme araçlarının taşıması gereken özellikleri listeler | 3 | 4 | ||||
| 3 | Ölçme araçlarının geliştirilmesinde ve sürecin tamamında yapılması gerekenleri tartışır | 2 | 2 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||