| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sorgulayıcı Öğretim Stratejisinin Fen Öğretimine U | ILF 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kavram öğretiminde soru sormayı öğrenerek ve doğru soru sorarak kavramların öğrenilmesini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Öğretimde sorgulama modelleri, Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisi, Bir Sorgulama sürecinin basamakları, Soru sormayı öğrenme, Doğru soru sorarak öğrenme, Sorgulayıcı öğretim stratejisinde kullanılan soru tipleri, Sorgulayıcı öğretim stratejisinin fen öğretimine uygulanması, uygulamaların sunulması, tartışılması ve değerlendirilmesi, Genel değerlendirme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sorgulamanın ne olduğunu tanımlar. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Sorgulama modellerini sıralar ve açıklar. | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisini kurar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | |
| 4 | Bir sorgulama sürecinin basamaklarını uygular. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 5 | Soru sormayı tartışır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Doğru soru sorarak öğrenmeği gerçekleştirir. | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 7 | Sorgulayıcı öğretim stratejisini fen öğretimine uygular ve değerlendirir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersle ilgili kaynaklar | İlgili kaynaklar |
| 2 | Sorgulama nedir? | İlgili kaynaklar |
| 3 | Öğretimde sorgulama modelleri | İlgili kaynaklar |
| 4 | Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisi | İlgili kaynaklar |
| 5 | Keşfederek öğrenme, problem çözme | İlgili kaynaklar |
| 6 | Bir Sorgulama sürecinin basamakları | İlgili kaynaklar |
| 7 | Soru sormayı öğrenme | İlgili kaynaklar |
| 8 | PROJE | İlgili kaynaklar |
| 9 | Doğru soru sorarak öğrenme | İlgili kaynaklar |
| 10 | Sorgulayıcı öğretim stratejisinde kullanılan soru tipleri | İlgili kaynaklar |
| 11 | Sorgulayıcı öğretim stratejisinin fen öğretimine uygulanması | İlgili kaynaklar |
| 12 | Uygulamaların sunulması | İlgili kaynaklar |
| 13 | Tartışılması ve değerlendirilmesi | İlgili kaynaklar |
| 14 | Genel değerlendirme | İlgili kaynaklar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Sorgulayıcı Öğretme Stratejisi. N. İzzet Kurbanoğlu. |
| Ders Kaynakları | [1] Models of Teaching, Joyce, B. And Weil, M., Fifth Edition. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Fen eğitimi alanına ilişkin kuramsal bilgileri derinleştirerek özgün araştırma problemleri oluşturur, bu problemlere uygun nitel, nicel veya karma yöntemleri bilimsel araştırma etiğine uygun biçimde planlar ve uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sorgulamanın ne olduğunu tanımlar. | ||||||
| 2 | Sorgulama modellerini sıralar ve açıklar. | ||||||
| 3 | Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisini kurar. | ||||||
| 4 | Bir sorgulama sürecinin basamaklarını uygular. | ||||||
| 5 | Soru sormayı tartışır. | ||||||
| 6 | Doğru soru sorarak öğrenmeği gerçekleştirir. | ||||||
| 7 | Sorgulayıcı öğretim stratejisini fen öğretimine uygular ve değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 15 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 80 |
| 1. Final | 20 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||