| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Öğretim Sürecinde Gelişen Okuryazarlıklar | ILF 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİME BALKAN KIYICI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Günümüz eğitim- öğretim programlarının en önemli amacı okuryazar bireyler yetiştirmektir. Bu dersin amacı da öğrencilere okuryazarlığı ve okuryazar bireylerin özelliklerini tanımlamak ve gelişen yeni okuryazarlıklar hakkında bilgi vererek aralarındaki ilişki ve farklılıkları ortaya koymaya çalışmaktır. Bu ders öğrencilerin yeni gelişen okuryazarlıkları ayrıntılı bir şekilde inceleme ve tartışarak irdelemesine olanak sağlamak bakımından önem taşımaktadır. |
| Dersin İçeriği | Okuryazarlık, Fen Okuryazarlığı, Teknoloji Okuryazarlığı, Bilgisayar Okuryazarlığı, Bilgi Okuryazarlığı, Çevre Okuryazarlığı, İnternet Okuryazarlığı Ve Sayısal Okuryazarlık |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Okuryazarlığın ne olduğunu bilir, açıklar ve tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Fen okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
| 3 | Teknoloji okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Bilgisayar okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Bilgisayar okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 6 | Çevre okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
| 7 | İnternet okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Sayısal okur yazar bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, Okuryazarlık nedir? | 1-2 |
| 2 | Fen Okuryazarlığı | 5 |
| 3 | Fen Okuryazarlığı | 5 |
| 4 | Teknoloji Okuryazarlığı | 4 |
| 5 | Teknoloji Okuryazarlığı | 4 |
| 6 | Bilgisayar Okuryazarlığı | 3 |
| 7 | Bilgi Okuryazarlığı | 1 |
| 8 | Ara Sınav | 1 |
| 9 | Çevre Okuryazarlığı | 5 |
| 10 | Çevre Okuryazarlığı | 5 |
| 11 | Görsel Okuryazarlık | 3 |
| 12 | İnternet Okuryazarlığı | 3 |
| 13 | Sayısal Okuryazarlık | 3 |
| 14 | Medya Okuryazarlığı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Altun, Arif. Gelişen Teknolojiler ve Yeni Okuryazarlıklar. Anı Yayıncılık. Ankara. 2005 2. R.A. Sudol ve A.S. Horning. The literacy connection. Cresskill, NJ: Hampton Press. 1999 3. Gilster, Paul. Digital Literacy. New York: Wiley, 1997. 4. Savage, E., & Sterry, L. A conceptual framework for technology education.Reston, VA: International Technology Education Association. 1990 5. AAAS(American Association for the Advancement of Science). Science for all Americans. New York: Oxford University Press. 1990 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Fen eğitimi alanına ilişkin kuramsal bilgileri derinleştirerek özgün araştırma problemleri oluşturur, bu problemlere uygun nitel, nicel veya karma yöntemleri bilimsel araştırma etiğine uygun biçimde planlar ve uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Okuryazarlığın ne olduğunu bilir, açıklar ve tartışabilir. | ||||||
| 2 | Fen okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | ||||||
| 3 | Teknoloji okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | ||||||
| 4 | Bilgisayar okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | ||||||
| 5 | Bilgisayar okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | ||||||
| 6 | Çevre okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | ||||||
| 7 | İnternet okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | ||||||
| 8 | Sayısal okur yazar bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 112 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||