| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Alan Eğitimi (Fen Eğitiminde Kimya) | ILF 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Temel kimya konularının iyi bir şekilde kavranması ve uygulamaların kimya perspektifinden yorumlanabilmesi fen bilgisi eğitimi programında önemli bir yer tutmaktadır. Bu ders ile temel kimya konu ve kavramlarının ele alınması, gunluk yaşamdaki örneklerinin irdelenmesi ve konu örneklerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Maddenin yapısı ve sınıflandırılması, Kimyasal reaksiyon nedir? Yasamimizdaki onemli kimyasal reaksiyonlar, Kimyasal reaksiyonlarda enerji, Çözeltiler ve ozellikleri, Asitler ve Bazlar ve gunluk yasantimizda kullanim alanlari, Gazlar, Elektrokimya, Metaller ve Ametaller. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kimya bilimini tanimlar ve alanini aciklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Maddeyi tanimlar ve siniflandirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Kimyasal reaksiyonlari tanimlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 4 | Yasantimizdaki onemli kimyasal olaylari irdeler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 5 | Kimyasal reaksiyonlarda enerjinin onemini aciklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Cozletileri tanimlar ve ozelliklerini aciklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
| 7 | Asit ve bazlari tanimlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Asia ve bazlarin gunluk yasantimizdaki onemini irdeler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 9 | Gazlar ile ilgili hesaplamalar yapabilir. | Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
| 10 | Elektrokimyayi tanimlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 11 | Gunluk yasamdan elektrokimya uygulamalari ornekleri verir. | Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 12 | Metalleri tanimlar ve onemini irdeler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 13 | Ametalleri tanimlar ve onemini irdeler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 14 | Kimya biliminin yasantimizdaki onemini irdeler. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Madde-Maddenin sınıflandırılması | [1], [3], [4] |
| 3 | Kimyasal reaksiyon nedir? siniflandirilmasi | [1], [3] |
| 4 | Yasamimizdaki onemli kimyasal reaksiyonlar | [1], [5] |
| 5 | Yasamimizdaki onemli kimyasal reaksiyonlar | [2], [6] |
| 6 | Kimyasal reaksiyonlarda enerji | [2], [6], [7] |
| 7 | Cozeltiler ve ozellikleri | [1], [3] |
| 8 | Asitler-bazlar ve gunluk yasantimizida kullanim alanlari | [2], [6] |
| 9 | Asitler-bazlar ve gunluk yasantimizida kullanim alanlari | [2], [6], [7][2], [6], [7] |
| 10 | Gazlar | [2], [6], [7] |
| 11 | Elektrokimya | [2], [6] |
| 12 | Metaller | [1], [3] |
| 13 | Ametaller | [1], [3] |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Petrucci, Ralph H.; Harwood, William S.; Herring, Geoffrey F. (çev.ed.Tahsin Uyar-Serpil Aksoy). Genel Kimya: prensipler ve modern uygulamalar. Cilt:1. Palme Yayıncılık. 8.baskı. Ankara. 2005. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Fen eğitimi alanına ilişkin kuramsal bilgileri derinleştirerek özgün araştırma problemleri oluşturur, bu problemlere uygun nitel, nicel veya karma yöntemleri bilimsel araştırma etiğine uygun biçimde planlar ve uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kimya bilimini tanimlar ve alanini aciklar. | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 0 |
| 2 | Maddeyi tanimlar ve siniflandirir. | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | |
| 3 | Kimyasal reaksiyonlari tanimlar. | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| 4 | Yasantimizdaki onemli kimyasal olaylari irdeler. | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| 5 | Kimyasal reaksiyonlarda enerjinin onemini aciklar. | 1 | 5 | 1 | 1 | 0 | 0 |
| 6 | Cozletileri tanimlar ve ozelliklerini aciklar. | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| 7 | Asit ve bazlari tanimlar. | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| 8 | Asia ve bazlarin gunluk yasantimizdaki onemini irdeler. | 2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 9 | Gazlar ile ilgili hesaplamalar yapabilir. | 1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 10 | Elektrokimyayi tanimlar. | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| 11 | Gunluk yasamdan elektrokimya uygulamalari ornekleri verir. | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 12 | Metalleri tanimlar ve onemini irdeler. | 1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 13 | Ametalleri tanimlar ve onemini irdeler. | 1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 14 | Kimya biliminin yasantimizdaki onemini irdeler. | 2 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Ödev | 30 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 2 | 6 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 139 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||