| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fen Eğitiminde Öğretim Materyalleri Geliştirme | ILF 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu derste, öğretim materyallerinin öğretim sürecindeki yeri ve önemi irdelenerek; öğretim materyallerinin hazırlanışı, geliştirilmesi, kullanımı ve değerlendirilmesi ile ilgili temel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Teknoloji, Eğitimde teknolojinin rolü, Eğitim teknolojisi, Öğretim teknolojisi, Öğretim Teknolojilerinin uygulamaları, Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyalleri, Fen Bilgisi Öğretiminde öğretim materyallerini kullanmanın yararları, Öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve uygulama, Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Teknolojiyi tanımlayarak eğitimde teknolojinin rolünü açıklar. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
| 2 | Teknolojinin kullanım alanlarını belirler. | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 3 | Eğitim teknolojisi ile öğretim teknolojisi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt eder. 4) Öğretimde kullanılan teknolojik araçları tanır, geliştirir ve uygular. 5) Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyallerini tanır ve uygular. 6 | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, | |
| 4 | Öğretimde kullanılan teknolojik araçları tanır, geliştirir ve uygular. | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyallerini tanır ve uygular. | Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Tartışma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, | |
| 6 | Fen Bilgisi Öğretiminde öğretim materyallerinin kullanmanın yararlarını sıralar ve değerlendirir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gözlem, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Teknoloji, Eğitimde teknolojinin rolü, Eğitim teknolojisi | 1 |
| 2 | Öğretim teknolojisi, Teknolojinin uygulamaları | 1 |
| 3 | Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyalleri | 1 |
| 4 | Eğitimde teknoloji kullanmanın sağladığı yararlar | 2 |
| 5 | Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyalleri | 2 |
| 6 | Fen Bilgisi Öğretiminde öğretim materyallerini kullanmanın yararları | 2 |
| 7 | Öğretim materyali tasarlama | 2 |
| 8 | PROJE | 2 |
| 9 | Öğretim materyali geliştirme | 2 |
| 10 | Öğretim materyali geliştirme | 2 |
| 11 | Öğretim materyalinin uygulaması | 3 |
| 12 | Öğretim materyalinin uygulaması | 3 |
| 13 | Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | 3 |
| 14 | Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | 3 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Şahin T.Y. ve Yıldırım, S. “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme”, Anı Yayınevi, 1999, Ankara. [2] Yalın, H.İ. “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme”, Nobel yayın Dağıtım, 2003, Ankara. [3] Demirel, Ö. Seferoğlu., S.S. “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme”, Pegema Yayıncılık, 2001,Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Fen eğitimi alanına ilişkin kuramsal bilgileri derinleştirerek özgün araştırma problemleri oluşturur, bu problemlere uygun nitel, nicel veya karma yöntemleri bilimsel araştırma etiğine uygun biçimde planlar ve uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Teknolojiyi tanımlayarak eğitimde teknolojinin rolünü açıklar. | ||||||
| 2 | Teknolojinin kullanım alanlarını belirler. | ||||||
| 3 | Eğitim teknolojisi ile öğretim teknolojisi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt eder. 4) Öğretimde kullanılan teknolojik araçları tanır, geliştirir ve uygular. 5) Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyallerini tanır ve uygular. 6 | ||||||
| 4 | Öğretimde kullanılan teknolojik araçları tanır, geliştirir ve uygular. | ||||||
| 5 | Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyallerini tanır ve uygular. | ||||||
| 6 | Fen Bilgisi Öğretiminde öğretim materyallerinin kullanmanın yararlarını sıralar ve değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| Toplam | 30 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 80 |
| 1. Final | 20 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Proje / Tasarım | 1 | 14 | 14 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||