| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Veri Önişleme Teknikleri | YBS 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | - | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | - | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH AYDEMİR | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Makine öğrenmesi algoritmalarının kullanılabilmesi için en büyük işyükünün olduğu aşama olan veri önişlemenin detaylarına hakim olmak | 
| Dersin İçeriği | Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi, Veri Ön İşleme, SQL, Sınıflandırma Algoritmaları, Kümeleme Algoritmaları, Python | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Verileri önişleme aşamaları uygulayabilir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Verilerde temizleme ve dönüştürme işlemlerini yapabilir | Anlatım, Tartışma, | |
| 3 | Veri çoğaltma, üretme ve düzeltme işlemleri yapabilir. | Tartışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Python Programlama Dili ve Özellikleri | |
| 2 | Dosyaları Yeniden Adlandırma ve Birleştirme | |
| 3 | Dosyaları Parçalama | |
| 4 | Görüntü Dosyalarını Boyutlandırma ve Görüntü Kırpma | |
| 5 | Görüntü Dosyalarını Netleştirme ve Görüntü Tespiti | |
| 6 | Ses Dosyaları Parçalama | |
| 7 | Ses Gürültü Giderme | |
| 8 | Metin RegEx İşlemleri ve ara Sınav | |
| 9 | Metin İstenmeyen Kelime ve Karakter Dönüşümü | |
| 10 | Metin İçinde Emoji Dönüşümü | |
| 11 | İç İçe Klasör Yapısındaki Verileri Etiketlendirme | |
| 12 | Veri Etiketlendirme Stratejileri | |
| 13 | Html web sayfalarından veri çekme | |
| 14 | Html verileri temizleme ve etiket çekme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Uygulamalarla Python ve Yapay Zeka, Emrah Aydemir, Nobel Yayınevi, 2022. | 
| Ders Kaynakları | Uygulamalarla Python ve Yapay Zeka, Emrah Aydemir, Nobel Yayınevi, 2022. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 3 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Verileri önişleme aşamaları uygulayabilir | |||||||
| 2 | Verilerde temizleme ve dönüştürme işlemlerini yapabilir | 5 | ||||||
| 3 | Veri çoğaltma, üretme ve düzeltme işlemleri yapabilir. | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 6 | 2 | 12 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||