| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Veri Analizi | YBS 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Lisansüstü üstü öğrencilere araştırma raporu hazırlama sürecinde yardımcı olacak metodolojik bilgileri vermek | 
| Dersin İçeriği | SPSS programı kullanarak bilimsel süreçte kullanılcak veri setinin oluşturulması ve verilerin analizinin yapılabilmesi için çeşitli istatistiksel metodların öğrenilmesi | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Belirli bir değişkene göre gruplar arası farklılıkları analiz eder | Tartışma, Anlatım, | |
| 2 | SPSS’e veri girişi yapar | Anlatım, Tartışma, | |
| 3 | SPSS’te veri düzenleme yapar | Tartışma, Anlatım, | |
| 4 | Veri türüne göre tanımlayıcı istatistikleri uygular ve yorumlar | Tartışma, Anlatım, | |
| 5 | Veri türüne göre değişkenler arasındaki ilişkileri analiz edip yorumlar | Tartışma, Anlatım, | |
| 6 | Hipotez kurma ve hipotez kavramı hakkında bilgi sahibi olur | Tartışma, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, | 
| 7 | Tartışma, Anlatım, | ||
| 8 | Tartışma, Anlatım, | ||
| 9 | Tartışma, Anlatım, | ||
| 10 | Tartışma, Anlatım, | ||
| 11 | Tartışma, Anlatım, | ||
| 12 | Anlatım, | ||
| 13 | Parametrik ve parametrik olmayan testlerin uygulanma şartlarını bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 14 | Değişkenleri gruplayan analiz yapar ve yorumlar | Tartışma, Anlatım, | |
| 15 | Katılımcıları gruplayan analiz yapar ve yorumlar | Tartışma, Anlatım, | |
| 16 | Denekleri belirli kriterlere göre ayıran analizleri yapar ve yorumlar | Tartışma, Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma ve bilimsel araştırma süreci | |
| 2 | SPSS’e giriş | |
| 3 | SPSS’te veri düzenleme | |
| 4 | SPSS’te Tanımlayıcı istatistikler | |
| 5 | Ki-Kare Analizi | |
| 6 | Korelasyon Analizi | |
| 7 | Regresyon Analizi | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | t-testi | |
| 10 | Varyans Analizi | |
| 11 | Parametrik Olmayan Analizler | |
| 12 | Faktör Analizi | |
| 13 | Ayırma Analizi | |
| 14 | Kümeleme Analizi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kalaycı, Ş., (2010), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, 5. Baskı. Pallant, J., Çev. S.Balcı, B.Ahi, (2017), SPSS Kullanma Kılavuzu SPSS ile Adım Adım Veri Analizi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 3 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Belirli bir değişkene göre gruplar arası farklılıkları analiz eder | |||||||
| 2 | SPSS’e veri girişi yapar | |||||||
| 3 | SPSS’te veri düzenleme yapar | |||||||
| 4 | Veri türüne göre tanımlayıcı istatistikleri uygular ve yorumlar | |||||||
| 5 | Veri türüne göre değişkenler arasındaki ilişkileri analiz edip yorumlar | |||||||
| 6 | Hipotez kurma ve hipotez kavramı hakkında bilgi sahibi olur | |||||||
| 7 | ||||||||
| 8 | ||||||||
| 9 | ||||||||
| 10 | ||||||||
| 11 | ||||||||
| 12 | ||||||||
| 13 | Parametrik ve parametrik olmayan testlerin uygulanma şartlarını bilir | |||||||
| 14 | Değişkenleri gruplayan analiz yapar ve yorumlar | |||||||
| 15 | Katılımcıları gruplayan analiz yapar ve yorumlar | |||||||
| 16 | Denekleri belirli kriterlere göre ayıran analizleri yapar ve yorumlar | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Ödev | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 40 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Ödev | 1 | 60 | 60 | 
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||