| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| E-Ticaret ve E-İş | YBS 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | - | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | - | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. FARUK DURSUN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Internetin yeni bir pazarlama aracı olarak kullanılması yöntemlerini öğrenmek. | 
| Dersin İçeriği | E-Ticaret genel kavramlar konular, Gelişmekte olan ülkelerde e-ticaret, e-ticaret ve hukuk, e-ticaret kişisel haklar ve hukuk, Türkiye´de e-ticaret, e-ticarette güncel eğilimler | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | E-ticaret´e giriş, kavramlar, teorileri öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Gelişmekte olan ülkelerde e-ticaret konularını bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | E-Ticaret ve hukuk ilişkisini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
| 4 | E-ticaret ve kişisel haklar, sorunlar ı anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gözlem, | |
| 5 | Türkiye´de E-ticaret konuları hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama, Gözlem, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | E-Ticaretteki güncel eğilimleri öğrenmek | Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, grupların oluşturulması ve Sunum konularının paylaşımı | |
| 2 | E-Ticaret - Giriş/Kavramlar/Teoriler | Sturgeon, Julie, (2012), Five Things You Must Know About E-Commerce Now, universitybusiness.com, 38-41 | 
| 3 | Gelişmekte Olan Ülkelerde E-Ticaret | Williams, Stephen, (2012), Chinery Hesses Moment of Truth, New African, October, 74-75 | 
| 4 | E-Ticaret ve Hukuk | Hernando, Isabel, ((2003), Introduction To technology law: E-Commerce, Computer Law & Security Report, (19:5), 363-374 | 
| 5 | E-Ticaret ve Kişisel Haklar/Sorunlar | Stuart, David, (2012), Technological Threats to Privacy and Information Access, Online, October, 35-37 | 
| 6 | Türkiye´de E-Ticaret | Çoban, Bilal, Devecioğlu, Sebahattin ve Karakaya, Emre, (2011), Spor Sektöründe E-Ticaret, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, (8:1), 1099-1120 | 
| 7 | E-Ticarette güncel eğilimler | Tripathi, Kiran Mani, (2012), M-Commerce: A Recent Trend In Business and Management?, Researchers World, (3:4), 24-28 | 
| 8 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
| 9 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
| 10 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
| 11 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
| 12 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
| 13 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
| 14 | Final/Yıl Sonu Değerlendirme Sınavı | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1-) Sturgeon, Julie, (2012), Five Things You Must Know About E-Commerce Now, universitybusiness.com, 38-41 | 
| Ders Kaynakları | Tüm haftalık makaleler, ders sorumlusu tarafından öğrencilere elektronik ortamda dağıtılacaktır. Dersle ilgili tüm güncel duyurular ve dokümanlar, ders sorumlusunun internet sitesine yüklenecektir. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 3 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | E-ticaret´e giriş, kavramlar, teorileri öğrenmek | |||||||
| 2 | Gelişmekte olan ülkelerde e-ticaret konularını bilmek | |||||||
| 3 | E-Ticaret ve hukuk ilişkisini kavramak | |||||||
| 4 | E-ticaret ve kişisel haklar, sorunlar ı anlamak | |||||||
| 5 | Türkiye´de E-ticaret konuları hakkında bilgi sahibi olmak | |||||||
| 6 | E-Ticaretteki güncel eğilimleri öğrenmek | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||