| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Kurumları Yönetim Teorileri | SAY 603 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL SEZER |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. CEMAL SEZER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim ve ilgili kavramlara derinlemesine hakimdir ve tartışabilir | ||
| 2 | Yönetim teorilerine hakimdir tartışabilir | ||
| 3 | Yönetim teorilerini eleştirel şekilde analiz edip karşılaştırabilir | ||
| 4 | Yönetim teorilerinin sağlık kurumlarındaki uygulamalarını ayırt edebilir ve problem çözebilir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yönetim ve ilgili Kavramların tartışılması | |
| 2 | Klasik yönetim teorisinin tartışılması: Bilimsel yönetim yaklaşımı | |
| 3 | Klasik yönetim teorisinin tartışılması: Yönetim süreci yaklaşımı | |
| 4 | Klasik yönetim teorisinin tartışılması: Bürokrasi yaklaşımı | |
| 5 | Modern yönetim teorisinin tartışılması: Sistem yaklaşımı | |
| 6 | Modern yönetim teorisinin tartışılması: Durumsallık yaklaşımı | |
| 7 | Postmodern yönetim teorisinin: tartışılması | |
| 8 | Yönetim teorilerinin karşılaştırılması | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Ödev-Sunum | |
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim ve ilgili kavramlara derinlemesine hakimdir ve tartışabilir | |||||||
| 2 | Yönetim teorilerine hakimdir tartışabilir | |||||||
| 3 | Yönetim teorilerini eleştirel şekilde analiz edip karşılaştırabilir | |||||||
| 4 | Yönetim teorilerinin sağlık kurumlarındaki uygulamalarını ayırt edebilir ve problem çözebilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ödev | 1 | 35 | 35 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 21 | 21 |
| Final | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||