| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Sağlık Ekonomisi | SAY 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELMA ALTINDİŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş Gör Çiğdem Ugan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sağlık hizmetleri finansmanında önceliklendirme, kaynakların verimli kullanımı, hasta güvenliğini öncelleyen sağlık finansmanı ilgili bilgi verilmesi amaçlanmaktadır |
| Dersin İçeriği | Bu derste sağlık hizmetleri finansman/ödeme modelleri, finansmanında hakkanıiyet ve adalet, finansmanda önceliklendirme, kaynakların verimli kullanımı: sağlık hizmetlerinde gereksiz işlemler ve israf, değer bazlı satın alma, hasta güvenliğini öncelleyen sağlık finansmanı konularına yer verilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1. Sağlık ekonomisinin ve harcamalarının önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | 2. Finansmanda önceliklendirme, kaynakların verimli kullanımının önemini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | 3. Geri ödeme yöntemleri ve bu yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | 4. Hasta güvenliğini öncelleyen sağlık finansmanı konusunu bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | EKONOMİ, SAĞLIK HİZMETİ ÖZELLİKLERİ | |
| 2 | SAĞLIK HARCAMALARI | |
| 3 | SAĞLIK EKONOMİSİ TEMEL KAVRAMLARI | |
| 4 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE ARZ/TALEP/MALİYET | |
| 5 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE EKONOMİK DEĞERLENDİRME | |
| 6 | SAĞLIK HİZMETLERİ FİNANSMAN/ÖDEME MODELLERİ | |
| 7 | FİNANSMANINDA HAKKANIİYET VE ADALET | |
| 8 | FİNANSMANDA ÖNCELİKLENDİRME | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | KAYNAKLARIN VERİMLİ KULLNIMI: SAĞLIK HİZMETLERİNDE GEREKSİZ İŞLEMLER VE İSRAF | |
| 11 | HASTA GÜVENLİĞİNİ ÖNCELLEYEN SAĞLIK FİNANSMANI | |
| 12 | DEĞER BAZLI SATIN ALMA | |
| 13 | SAĞLIK SİGORTACILIĞI: MEVCUT DURUM VE GELECEK | |
| 14 | DAVRANIŞSAL EKONOMİ |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Matjasko, J. L., Cawley, J. H., Baker-Goering, M. M., & Yokum, D. V. (2016). Applying Behavioral Economics to Public Health Policy: Illustrative Examples and Promising Directions. American Journal of Preventive Medicine, 50(5 Suppl 1), S13–S19. Rice T. (2013). The behavioral economics of health and health care. Annu Rev Public Health. 2013;34:431-47. doi: 10.1146/annurev-publhealth-031912-114353. Epub 2013 Jan 7. Review. PubMed PMID: 23297657. Güvenç Koçkaya, Kağan Atikeler, Fatma Betül Yenilmez. Türkiye Özel Ve Kamu Sağlık Sigortacılığı Prim/Hasar Sağlık Harcaması Değerlendirmesi Sosyal Güvence Dergisi, Yıl: 5 Sayı 9 Ece Uğurluoğlu, Hacer Özgen(2008). Sağlık Hizmetleri Finansmanı ve Hakkaniyet. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt:11, Sayı:2 (2008) Yusuf Çelik (2016). Sağlık Ekonomisi Siyasal Kitabevi Hakan İSTANBULLUOĞLU , Mahir GÜLEÇ, Recai OĞUR (2010). Sağlık Hizmetierinin Finansman Yöntemleri Financing Methods of Health Services. Dirim Tıp Gazetesi 2010; yıl: 85 sayı: 2 (86-99). |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1. Sağlık ekonomisinin ve harcamalarının önemini kavrar | |||||||
| 2 | 2. Finansmanda önceliklendirme, kaynakların verimli kullanımının önemini anlar | |||||||
| 3 | 3. Geri ödeme yöntemleri ve bu yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını açıklar | |||||||
| 4 | 4. Hasta güvenliğini öncelleyen sağlık finansmanı konusunu bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ödev | 2 | 6 | 12 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||