| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim ve Liderlik | SAY 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA YILDIRIM |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çiğdem UĞAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders kapsamında, stratejik yönetim disiplinin temel sorunsalı üzerinden bir tartışma başlatılarak, stratejik yönetim düşüncesinin evriminin izini sürmek ve böylece alanın kuramsal gelişimine dair gerekli bilgilerin sağlanması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Stratejik yönetimin genel çerçevesi, stratejik yönetim düşüncesinin evrimi ve stratejik yönetim düşünce okullarına değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Stratejik yönetimin temel sorunsallarını ve varsayımlarını açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Stratejik yönetim düşüncesinin evrimini açıklar | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Rekabet ve stratejiyi stratejik düşünce okulları bağlamında açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sağlık kurumlarında stratejik yönetim süreci uygulamaları yapar | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Stratejik Yönetimin Genel Çerçevesi | İlgili makalelerin okunması |
| 2 | Stratejik Yönetim Düşüncesinin Evrimi | İlgili makalelerin okunması |
| 3 | Stratejik Düşünme | İlgili makalelerin okunması |
| 4 | Stratejik düşünce okulları bağlamında rekabet ve strateji | İlgili makalelerin okunması |
| 5 | Tasarım Okulu | İlgili makalelerin okunması |
| 6 | Plalama Okulu | İlgili makalelerin okunması |
| 7 | Pozisyon Okulu | İlgili makalelerin okunması |
| 8 | Girişimcilik Okulu | İlgili makalelerin okunması |
| 9 | Bilişsel Okul | İlgili makalelerin okunması |
| 10 | Öğrenme Okulu | İlgili makalelerin okunması |
| 11 | Güç Okulu | İlgili makalelerin okunması |
| 12 | Kültür Okulu | İlgili makalelerin okunması |
| 13 | Çevre Okulu | İlgili makalelerin okunması |
| 14 | Biçimleşme Okulu | İlgili makalelerin okunması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim üyesinin paylaşacağı makaleler |
| Ders Kaynakları | Barca, Mehmet, Stratejik Açı: Stratejik Düşünme Düzeyi, Tarzı ve Gerekliliği, İçinde İ. Dalay, R. Coşkun ve R. Altunışık (Ed.) Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Yaklaşımları, İstanbul, Beta, 2002, 7-24. Barca, Mehmet, Stratejik Yönetim Yaklaşımları: Rekabet Avantajı Yaratmada Sinerjik Etki, İçinde İ. Dalay, R. Coşkun ve R. Altunışık (Ed.) Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Yaklaşımları, İstanbul, Beta, 2002, 25-43. Swayne, L.E., Duncan W.J. ve Ginter, P.M. (2006). Strategic Management of Health Care Organizations (5. bs.). Cornwall: Blackwell Publishing. Ülgen, H, Mirze, K., İşletmelerde Stratejik Yönetim, Beta Yayıncılık İstanbul, 2007 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Stratejik yönetimin temel sorunsallarını ve varsayımlarını açıklar | 4 | 2 | |||||
| 2 | Stratejik yönetim düşüncesinin evrimini açıklar | 4 | ||||||
| 3 | Rekabet ve stratejiyi stratejik düşünce okulları bağlamında açıklar | 4 | 4 | |||||
| 4 | Sağlık kurumlarında stratejik yönetim süreci uygulamaları yapar | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||