| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Stratejik İnsan Kaynakları | YNO 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZLEM BALABAN | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖZLEM BALABAN, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Günümüz insan kaynakları yönetiminin kazandığı stratejik boyutun teorik ve pratik anlamda değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Bu derste SİKYnin evrimi, boyutları, örgütsel performansla ilişkisi, yönetim danışmanlığı ve SİKY uygulamaları ile ilgili konulara değinilecektir.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Personel yönetiminden stratejik insan kaynakları yönetimine kadar yaşanan evrim ve bu evrimin nedenlerin kavranması, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Bu evrimin İKY uygulamalarına ve makro boyutta işletmelere etkilerinin değerlendirilmesi, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | SİKY uygulamalarının iş yaşamına ve İKY uygulamalarına reel boyuttaki yansımalarının sorgulanması, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 4 | İKY evriminin SİKY bağlamında gelecek odaklı olarak değerlendirilmesi | Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Genel Giriş | |
| 2 | Stratejik İKYnin Evrimi | İlgili makalelerden sunum yapılması | 
| 3 | Genel Strateji-İK Stratejisi Entegrasyonu | İlgili makalelerden sunum yapılması | 
| 4 | Stratejik İKYnin Boyutları | İlgili makalelerden sunum yapılması | 
| 5 | Stratejik İKY Modelleri | İlgili makalelerden sunum yapılması | 
| 6 | İKYde Outsourcing | İlgili makalelerden sunum yapılması | 
| 7 | Stratejik İKY-Örgütsel Performans İlişkisi | İlgili makalelerden sunum yapılması | 
| 8 | İnsan Sermayesi Yönetimi | İlgili makalelerden sunum yapılması | 
| 9 | Outplacement | İlgili makalelerden sunum yapılması | 
| 10 | Genel Tartışma: Stratejik İKY gerekli mi? | İlgili makalelerden sunum yapılması | 
| 11 | Örnek Olay 1: Herman Miller ve Örnek Olay 2: Lucent | |
| 12 | Örnek Olay 3: Quantum ve Örnek Olay 4: Sears | |
| 13 | Örnek Olay 5: Prax Air ve Örnek Olay 6: Coca Cola | |
| 14 | Genel Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İlgili Türkçe ve İngilizce makaleler  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Personel yönetiminden stratejik insan kaynakları yönetimine kadar yaşanan evrim ve bu evrimin nedenlerin kavranması, | 5 | ||||||
| 2 | Bu evrimin İKY uygulamalarına ve makro boyutta işletmelere etkilerinin değerlendirilmesi, | |||||||
| 3 | SİKY uygulamalarının iş yaşamına ve İKY uygulamalarına reel boyuttaki yansımalarının sorgulanması, | |||||||
| 4 | İKY evriminin SİKY bağlamında gelecek odaklı olarak değerlendirilmesi | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 30 | 
| 2. Ödev | 30 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 0 | 10 | 0 | 
| Ödev | 2 | 15 | 30 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||