| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | YNO 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırma sürecini ileri düzeyde kavrayarak, akademik çalışmalarında bilimsel yöntemleri etkin biçimde kullanabilmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında öğrencilerin araştırma problemini tanımlama, kuramsal çerçeve oluşturma, hipotez geliştirme, uygun araştırma yöntemini seçme, veri toplama ve analiz etme becerileri geliştirilir. Ayrıca, öğrencilerin bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde araştırma raporu, makale ve tez hazırlama ile akademik sunum yapma yeterlilikleri kazanmaları hedeflenir. |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | ||
| 2 | Araştırma problemini tanımlar, araştırma sorusu ve hipotez geliştirir. | ||
| 3 | Kuramsal çerçeve oluşturur ve literatür taramasını sistematik biçimde yürütür. | ||
| 4 | Araştırma amacına uygun yöntem, veri toplama tekniği ve örneklem seçimini yapar. | ||
| 5 | Bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde araştırma sürecini yürütür. | ||
| 6 | Bilimsel bir rapor, makale veya tez taslağı hazırlar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim, Bilimsel Bilgi ve Araştırma Kavramı | |
| 2 | Araştırma Süreci ve Aşamaları | |
| 3 | Araştırma Problemi ve Amaçların Tanımlanması | |
| 4 | Kuramsal Çerçeve ve Literatür Taraması | |
| 5 | Araştırma Türleri ve Yöntemleri | |
| 6 | Evren, Örneklem ve Ölçme Kavramları | |
| 7 | Veri Toplama Süreci ve Araçları | |
| 8 | Araştırma Tasarımı Sunumları | |
| 9 | Veri Analizi: Nicel Yöntemler | |
| 10 | Veri Analizi: Nitel Yöntemler | |
| 11 | Bulguların Yorumlanması ve Tartışma | |
| 12 | Bilimsel Raporlama ve Yazım Kuralları | |
| 13 | Seminer Hazırlama ve Sunum Teknikleri | |
| 14 | Öğrenci Seminer Sunumları ve Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | |||||||
| 2 | Araştırma problemini tanımlar, araştırma sorusu ve hipotez geliştirir. | |||||||
| 3 | Kuramsal çerçeve oluşturur ve literatür taramasını sistematik biçimde yürütür. | |||||||
| 4 | Araştırma amacına uygun yöntem, veri toplama tekniği ve örneklem seçimini yapar. | |||||||
| 5 | Bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde araştırma sürecini yürütür. | |||||||
| 6 | Bilimsel bir rapor, makale veya tez taslağı hazırlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|