| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İş Yaşamında Psikolojik Sorunlar | YNO 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMRAH ÖZSOY |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. EMRAH ÖZSOY, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: dersin tanıtılması, ders materyallerinin duyurulması | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
| 2 | Anormal psikolojinin kapsamı ve çalışma yaşamında yaşanan psikolojik sorunların toplumsal, örgütsel ve bireysel dinamiklerinin anlaşılması | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
| 3 | Örgütlerde psikolojik şiddet | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
| 4 | Örgütlerde dedikodu ve kıskançlık | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
| 5 | İstismarcı yöneticilerin örgüt ve çalışanlar üzerine etkisi | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
| 6 | Örgütlerde saldırgan davranışlar | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
| 7 | Örgütlerde cinsiyet temelli sorunlar | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
| 8 | Öğrenci sunum ve tartışmaları | Öğrenci sunumlarının dinlenmesi ve konuların tartışılması |
| 9 | Psikolojik sözleşme ihlali, nepotizm | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
| 10 | İşkoliklik | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
| 11 | Kötüye kullanma (zaman, kaynak ve bilgi) ve sabote etme | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
| 12 | Yabancılaşma ve güvensizlik Yabancılaşma ve güvensizlik | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
| 13 | Rol belirsizliği ve rol çatışması | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
| 14 | Genel değerlendirme ve tartışma | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|