| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı İnsan Kaynakları Yönetimi | YNO 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye´deki İKY uygulamalarının ne şekilde gerçekleştiği ile ilgili genel bir çerçeve çizmek, anlayışının günümüzde ulaştığı noktayı ve mevcut durumun farklı ülkelerdeki İKY uygulamaları ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste İnsan Kaynakları Yönetimi, Karşılaştırma Yönetim ve İKY: Ayrışma ve Benzeşme Teorileri, İKY Yaklaşımları ve Modelleri, İKY Uygulamaları, Türkiye´de İKY, Türkiye´deki İKY Uygulamaları ile ilgili Araştırmalara ve farklı ülkelerdeki İKY uygulamalarına yer verilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İKY´nin gelişimini ve bu gelişimde etkili olarak faktörleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | İKY uygulamalarını makro ve mikro çerçevede değerlendirir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Karşılaştırmalı çalışmaların öneminin kavrar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | İKY uygulamalarının farklılaşmasının nedenlerini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 5 | Farklı ülkelerdeki İKY uygulamaları örnekleri ile makro ve çok yönlü bir bakış açısını oluşturur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Türkiye İKY anlayışının daha iyi anlaşılması ve özgünlüğünün tartışılması konusunda önerilerde bulunur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan Kaynakları Yönetimi: Genel Giriş | |
| 2 | İKY´nin Kavramsal Çerçeve ve Gelişimi | İlgili makale ve yayınların okunması |
| 3 | Karşılaştırmalı Yönetim ve İKY | İlgili makale ve yayınların okunması |
| 4 | Ayrışma ve Benzeşme Teorileri | İlgili makale ve yayınların okunması |
| 5 | İKY Yaklaşımları | İlgili makale ve yayınların okunması |
| 6 | İKY Modelleri 1: Amerikan İKY Modelleri | İlgili makale ve yayınların okunması |
| 7 | İKY Modelleri 2: Avrupa İKY Modelleri | İlgili makale ve yayınların okunması |
| 8 | Amerika ve Kanada İKY Uygulamaları | İlgili makale ve yayınların okunması |
| 9 | Avrupa İKY Uygulamaları:1 | İlgili makale ve yayınların okunması |
| 10 | Avrupa İKY Uygulamaları:2 | İlgili makale ve yayınların okunması |
| 11 | Avrupa İKY Uygulamaları:3 | İlgili makale ve yayınların okunması |
| 12 | Uzakdoğu İKY Uygulamaları | İlgili makale ve yayınların okunması |
| 13 | Türkiye´de İKY | İlgili makale ve yayınların okunması |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ALTUNIŞIK, R., R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2007) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 5. Baskı, Sakarya Kitabevi, Sakarya. ÖZDEMİR, Y. (2010) "Türkiye’deki İnsan Kaynakları Yönetimi Anlayışının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: İSO 500 Örneği", Sakarya Üniversitesi, SBE, Yayınlanmamış Doktora Tezi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İKY´nin gelişimini ve bu gelişimde etkili olarak faktörleri değerlendirir. | |||||||
| 2 | İKY uygulamalarını makro ve mikro çerçevede değerlendirir. | |||||||
| 3 | Karşılaştırmalı çalışmaların öneminin kavrar. | |||||||
| 4 | İKY uygulamalarının farklılaşmasının nedenlerini değerlendirir. | |||||||
| 5 | Farklı ülkelerdeki İKY uygulamaları örnekleri ile makro ve çok yönlü bir bakış açısını oluşturur. | |||||||
| 6 | Türkiye İKY anlayışının daha iyi anlaşılması ve özgünlüğünün tartışılması konusunda önerilerde bulunur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Ödev | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||