Pazarlamanın tarihsel gelişimi, klasik ve çağdaş pazarlama teorileri, tüketici davranışları, pazarlama karması bileşenleri, stratejik pazarlama yaklaşımları, eleştirel pazarlama perspektifleri ve güncel pazarlama trendler
| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Pazarlama Teorisi | UYP 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİMA NART | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SİMA NART, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Volkan Göktaş, Arş. Gör. Ediz Tutsal | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilere pazarlama alanındaki temel teorileri, yaklaşımları ve güncel gelişmeleri analitik bir bakış açısıyla kavrama becerisi kazandırmak. | 
| Dersin İçeriği | 
| Kalkınma Amaçları | 
|---|
|     | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Pazarlama disiplininin temel teorilerini ve yaklaşımlarını açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, | 
| 2 | Farklı pazarlama teorilerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 3 | Güncel pazarlama problemlerini teorik çerçevelerle ilişkilendirebilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 4 | Pazarlama stratejilerinin oluşturulmasında kuramsal bilgileri uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Pazarlama Kavramı ve Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi | kaynaktan okuma | 
| 2 | PAzarlamadaki Temel Kavramlar | kaynaktan okuma | 
| 3 | Ürün Kavramı ve Sınıflandırılması | kaynaktan okuma | 
| 4 | Fiyat Kavramı ve Fiyatlandırma | kaynaktan okuma | 
| 5 | Tutundurma Kavramı | kaynaktan okuma | 
| 6 | Dağıtımı Kavramı | kaynaktan okuma | 
| 7 | Ara Sınav | kaynaktan okuma | 
| 8 | Pazar Bölümlendirme, Hedewf Pazar Seçimi | kaynaktan okuma | 
| 9 | Konumlandırma | kaynaktan okuma | 
| 10 | Uluslararası Pazarlama | kaynaktan okuma | 
| 11 | Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar | kaynaktan okuma | 
| 12 | Dijital Pazarlama | kaynaktan okuma | 
| 13 | Kar Amaçsız Pazarlama | kaynaktan okuma | 
| 14 | Yeşil Pazarlama | kaynaktan okuma | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yok | 
| Ders Kaynakları | Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, 2016 
 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Pazarlama disiplininin temel teorilerini ve yaklaşımlarını açıklayabilir. | 3 | 4 | 4 | ||||
| 2 | Farklı pazarlama teorilerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 
| 3 | Güncel pazarlama problemlerini teorik çerçevelerle ilişkilendirebilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 
| 4 | Pazarlama stratejilerinin oluşturulmasında kuramsal bilgileri uygulayabilir. | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 50 | 
| 2. Ödev | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 2 | 15 | 30 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 166 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||