| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Tedarik Zinciri Analitiği | UYP 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Tedarik zinciri yönetiminde etkin rol oynayan matematiskel modeller ile bilişim destekli modern tekniklerin öğretilmesi ve uygulanması | 
| Dersin İçeriği | İş zekası ve Analitiğine giriş, Veri madenciliği, metin madenciliği, modelleme ve optimizasyon, veri görselleştirme, biblyometrik analiz | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İş zekası kavramını anlar ve iş analitiğinin önemini kavrar | Anlatım, | |
| 2 | Tedarik zinciri ile iş analitiği arasındaki bağlantıyı kurar | Anlatım, | |
| 3 | Veri ön işleme süreçlerini anlar ve her türlü analiz için temel süreçleri icra eder | Gözlem, Tartışma, | |
| 4 | Tedarik zinciri verileri ile kümeleme, sınıflandırma ve zaman serisi analizi yapar | Gözlem, Tartışma, | |
| 5 | Farklı araçları bütünleştirerek bibliyometrik çalışma hazırlar | Gözlem, Tartışma, | |
| 6 | Metin ve sosyal medya verisini analiz edebilir | Gözlem, Tartışma, | |
| 7 | Her türlü analiz sonucu anlar ve efektif bir şekilde görselleştirebilir | Gözlem, Tartışma, | |
| 8 | Tedarik zinciri problemlerini modelleyebilir ve çözebilir | Gezi / Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İş zekası ve analitiğine giriş | |
| 2 | Tedarik zinciri analitiği kavramı | |
| 3 | Veri ön işleme ve hazırlama (Excel, Voyant) | |
| 4 | Veri madenciliği (Teorik) | |
| 5 | Veri madenciliği (Uygulama) | |
| 6 | Metin Madenciliği (Teorik) | |
| 7 | Metin Madenciliği (Uygulama) | |
| 8 | Bibliyometrik analiz (R biblioshyny ve Voyant) | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Modelleme ve optimizasyon (Excel) | |
| 11 | Modelleme ve optimizasyon (Excel) | |
| 12 | Veri Görselleştirme (Tableau) | |
| 13 | Veri Görselleştirme (Tableau) | |
| 14 | Veri Görselleştirme (Tableau) | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders içerikleri | 
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İş zekası kavramını anlar ve iş analitiğinin önemini kavrar | |||||||
| 2 | Tedarik zinciri ile iş analitiği arasındaki bağlantıyı kurar | |||||||
| 3 | Veri ön işleme süreçlerini anlar ve her türlü analiz için temel süreçleri icra eder | |||||||
| 4 | Tedarik zinciri verileri ile kümeleme, sınıflandırma ve zaman serisi analizi yapar | |||||||
| 5 | Farklı araçları bütünleştirerek bibliyometrik çalışma hazırlar | |||||||
| 6 | Metin ve sosyal medya verisini analiz edebilir | |||||||
| 7 | Her türlü analiz sonucu anlar ve efektif bir şekilde görselleştirebilir | |||||||
| 8 | Tedarik zinciri problemlerini modelleyebilir ve çözebilir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| Toplam | 0 | 
| Toplam | 0 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 32 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 3 | 20 | 60 | 
| Final | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||