| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Süreç Yönetimi | UYP 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İş süreçlerinin temel kavramlarını ve kurumsal performansı iyileştirmek için bu süreçleri sistematik olarak yönetmenin önemini analiz edebilir | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Süreç performansını analiz etmek ve süreç değişikliklerinin etkisini değerlendirmek için nitel ve nicel teknikleri uygulayabilir. | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Süreçle ilgili yönetim teknikleri ve felsefelerini açıklayabilir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Süreçlerde değişkenliğe neden olan kavramları tanımlayabilir | ||
| 5 | Edinilen bilgi ve becerileri bütünsel olarak gerçek hayattaki bir iş problemine uygulayabilir | Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İş süreçlerinin temel kavramlarını ve kurumsal performansı iyileştirmek için bu süreçleri sistematik olarak yönetmenin önemini analiz edebilir | |||||||
| 2 | Süreç performansını analiz etmek ve süreç değişikliklerinin etkisini değerlendirmek için nitel ve nicel teknikleri uygulayabilir. | |||||||
| 3 | Süreçle ilgili yönetim teknikleri ve felsefelerini açıklayabilir | |||||||
| 4 | Süreçlerde değişkenliğe neden olan kavramları tanımlayabilir | |||||||
| 5 | Edinilen bilgi ve becerileri bütünsel olarak gerçek hayattaki bir iş problemine uygulayabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 173 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||