| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Pazarlama Planlaması | UYP 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Strateji boyutuyla pazarlamanın ve planlamanın gerekliliği bu derste öğretilecek ve uygulamaları yaptırılacaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, durum analizi, endüstri analizi, rakipişletme analizi, yön belirleme aşamaları, maliyet analizi, planları gerçekleştirme aşaması, kontrol aşaması, Pazar payı ve Pazar büyüklüğü konularına değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Stratejiyi tanıma, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Uygun planları kurma, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Çözüm metotlarını geliştirme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Karmaşık işletme problemlerini stratejik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Müşteri odaklı pazarlama planlaması | Ders notları ilgili bölümlerin okunması |
| 2 | Planlamada pazarlamanın rolü | Ders notları ilgili bölümlerin okunması |
| 3 | Pazar odaklı yönetim ve pazarlama karması | Ders notları ilgili bölümlerin okunması |
| 4 | Pazarlama planlaması ve amaçlara göre yönetim | Ders notları ilgili bölümlerin okunması |
| 5 | Resmi planların yararları | Ders notları ilgili bölümlerin okunması |
| 6 | Pazarlama planlaması için örgütlenmek | Ders notları ilgili bölümlerin okunması |
| 7 | Pazarlama planında zaman aralığı | Ders notları ilgili bölümlerin okunması |
| 8 | Etkili pazarlama planı için adımlar | Ders notları ilgili bölümlerin okunması |
| 9 | VİZE | |
| 10 | Hedefler, amaçlar ve stratejiler | Ders notları ilgili bölümlerin okunması |
| 11 | Pazarlama planlaması: uygulama ve kontrol | Ders notları ilgili bölümlerin okunması |
| 12 | Karar alma mekanizması | Ders notları ilgili bölümlerin okunması |
| 13 | Pazarlama planlaması analizleri | Ders notları ilgili bölümlerin okunması |
| 14 | Stratejik pazarlama planı oluşturma eylem planı | Ders notları ilgili bölümlerin okunması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ayhan Serhateri Stratejik Pazarlama Planlaması ders notları |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Stratejiyi tanıma, | |||||||
| 2 | Uygun planları kurma, | |||||||
| 3 | Çözüm metotlarını geliştirme, | |||||||
| 4 | Karmaşık işletme problemlerini stratejik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme becerisi | |||||||
| 5 | Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||