| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| E-Ticaret Uygulamaları | UYP 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İşletmelerin zamanla işlerini elektronik ortama taşıma zorunluluğundan dolayı, gelecekte bu tip işletmelerde görev alacak öğrencilerin hazırlanılması için bu derste çeşitli uygulamalarla, bu alanda görülen bilgi eksikliğinin tamamlanması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, dijital dünya ve E-ticaretin tanıtımı, Network ve kişisel online kullanımı, Web işletme modelleri, Müşteri desteği ve online kalite, Elektronik ortamda yeni ürün geliştirme, Online işletme topluluğu, Elektronik ortamda fiyatlandırma, E-ticarette planlama, İnternet organizasyonları konularına değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlamak | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlamak | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlamak | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlamak | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgulamak | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | E-Ticaretin Temelleri | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları |
| 2 | Elektronik İletişimin Esasları | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları |
| 3 | Web Tasarımı Teknik Alt Yapısı | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları |
| 4 | B2B İşletmeler Arası E-ticaret | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları |
| 5 | B2C İşletmeden Tüketiciye E-ticaret | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları |
| 6 | C2C Müşteriden Müşteriye E-ticaret | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları |
| 7 | Elektronik Pazarlama | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları |
| 8 | E-ticarette Ödeme Şekilleri | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları |
| 9 | Vize | |
| 10 | E-reklam ve E-marka (E-iletişim) | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları |
| 11 | E-ticarette Güvenlik | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları |
| 12 | Dijital İmza | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları |
| 13 | E-ticarette Yasal Konular | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları |
| 14 | E-ticaretin Geleceği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları |
| Ders Kaynakları | Civelek, M. Emre., (2003), İnternet Ticareti, Beta Yayıncılık, İstanbul. Öncü, Fatih, (2002), e-pazarlama: İnternet olanaklarıyla ürün ve hizmetin hedef pazara sunulması ve satışı, Litaratür Yayıncılık, İstanbul. Deniz, R. Baki, (2001), İşletmeden tüketiciye internette pazarlama ve Türkiyedeki boyutları, Beta Yayıncılık, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlamak | |||||||
| 2 | Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlamak | |||||||
| 3 | Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirmek | |||||||
| 4 | Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlamak | |||||||
| 5 | Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlamak | |||||||
| 6 | Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgulamak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||